1884d41b7754632872f99daba8234942fc374b31

Vývojářský deník #117 – Uživatelské rozhraní DLC Sféry vlivu

16_9.png

 

Ahoj, tady Aron. Jsem jedním z designérů uživatelského rozhraní ve Victorii 3 a rád bych vám ukázal, na čem jsme pracovali v oblasti uživatelského rozhraní v rámci DLC Sféry vlivu a doprovodné bezplatné aktualizaci. Začnu uživatelským rozhraním u našich nových funkcí, po kterém budou následovat obecnější vylepšení.

 

Vylepšení u poddaných

V této funkci jsme výrazně rozšířili agendu, kterou máte nad vašimi poddanými jako vládce. Podrobnější informace o této funkci si můžete přečíst zde. Většinu interakcí jsme samozřejmě umístili pod panel diplomacie, abyste měli přehledné prostřední místo, kde je hledat, ale také aby byl tento panel lépe interaktivní. Dříve byl spíše informačním panelem než místem, kde byste mohli interagovat, ale jsme tu právě od toho, abychom to změnili!

 

DD117_01.png

 

Mnohé z těchto akcí však chcete mít možnost provádět na cestách, což nás vedlo k tomu, že jsme hodně pracovali s kontextovými nabídkami, například s nabídkami pravého tlačítka myši. Jednou z nejpoužívanějších nabídek kliknutí pravým tlačítkem myši ve hře je nabídka stát a oblast kliknutím pravým tlačítkem myši, která je však také jednou z největších. Není překvapením, že právě do této nabídky pravého tlačítka myši jsme nyní chtěli vložit ještě více věcí, protože jsme přidali způsoby, jak můžete komunikovat s vašim poddaným nebo vládcem. To podnítilo přemýšlení o tom, jak můžeme nabídky pravého tlačítka myši udělat kompaktnější a přitom zachovat jejich intuitivnost.

Konečný výsledek:

  • Běžné akce, jako je ‚Přejít na zemi‘, ‚Připnout zemi do přehledu‘ a ‚Přiblížit zemi‘, byly přesunuty do záhlaví s jednoduchými tlačítky s ikonami, podle standardu, který jsme pro ně již nastavili v jiných panelech.
  • Akce, které spadají do stejné kategorie, jako jsou diplomatické akce, akce poddaného, akce vládce a akce člena mocenského bloku, dostaly své vlastní rozbalovací menu.

 

DD117_02.png

Před: Aktuální nabídka Země kliknutím pravým tlačítkem myši ve verzi 1.6.

DD117_03.png

Po: Po kliknutí pravým tlačítkem myši na Hannover za Velkou Británii se nyní zobrazí silně zhuštěná nabídka pravého tlačítka myši s vašimi akcemi vládce a diplomatickými akcemi, které jsou úhledně seskupeny v příslušné rozbalovací nabídce.

DD117_04.png

Otevřením rozbalovacího seznamu akcí vládce získáte úplný seznam všech možných akcí.

DD117_05.png

Podobně kliknutím pravým tlačítkem myši na jednu z vašich oblastí se všechny dekrety uloží do vlastní rozbalovací nabídky. Všimněte si také menších kulatých tlačítek pro přechod, přiblížení a připnutí/odepnutí vedle záhlaví zemí a států.​

 

Možná se jedná spíše o technické zlepšení na straně vývoje, ale v konečném důsledku je to určitě přínosné pro nás všechny. Akce poddaného, vládce a člena bloku spadají pod stejnou hlavičku jako diplomatické akce a už na začátku vývoje tohoto DLC bylo jasné, že nutně potřebujeme vyřešit jejich nápovědy s jasným vzorem, když přicházejí všechny tyto nové akce. Jednak aby se s nimi lépe pracovalo a také aby to bylo přínosné pro nás hráče. Máme dvě verze nápověd, efektní nápovědy a běžné nápovědy, což vám jako hráči nemusí být zřejmé, ale pokud je implementujete, tak je zcela jasný rozdíl v tom, co s nimi můžete dělat. Obyčejná nápověda vám dává jen velmi malou flexibilitu toho, co můžete dělat, protože je to v podstatě jen dlouhý textový řetězec, který sestavíme s oddělením řádků, zatímco efektní nápověda je v podstatě další panel uživatelského rozhraní, kde můžeme dělat vše, co umí systém grafického uživatelského rozhraní. Jinými slovy, já jako návrhář uživatelského rozhraní mohu bez větších potíží provádět spoustu skvělých změn přímo v efektní nápovědě, zatímco s úpravou běžných nápověd je obecně mnohem více práce. Rozdíl byste poznali hlavně ve hře při pohledu na záhlaví nápovědy a její strukturu. Většinou má efektní nápověda v levém horním rohu ikonu s větším záhlavím a konceptem typu v pravém horním rohu, zatímco běžná nápověda nemá žádnou ikonu a pouze běžné textové záhlaví. Pokud nápověda působí o něco hezčím a strukturovanějším dojmem, tak se jedná s největší pravděpodobností o efektní nápovědu, i když samozřejmě máme k dispozici i pěkné běžné nápovědy.

Věnovali jsme čas tomu, abychom všechny výše uvedené diplomatické akce přesunuli do efektní nápovědy, což znamená, že my (zejména já) máme nad těmito nápovědami, a hlavně tím co obsahují a jak jsou strukturovány, větší přímou moc. Diplomatické akce jsou stále velmi textově náročné nápovědy, ale na to upozorním později, až budeme mluvit o mocenských blocích a uvidíte více efektních nápověd.

 

DD117_06.png

Diplomatická akce ‚Záruka nezávislosti‘ jako typická běžná nápověda s normálním záhlavím, řádkem a zbytkem obsahu nápovědy. V tomto případě většina z něj pochází z kódu, což mi jako návrháři uživatelského rozhraní ztěžuje možnost cokoli měnit za chodu.

DD117_07.png

Stejná akce jako typická nápověda s ikonou a větším záhlavím, které lze snadno přizpůsobit kontextu. V tomto případě najedeme na tlačítko probíhající akce ‚Záruka nezávislosti‘ a místo pouhého názvu akce se nám zobrazí výzva ‚Přestaňte to dělat‘. V nápovědě mohu být tím, kdo přidá toto kontextové záhlaví, zatímco v běžné nápovědě bych to nedokázal a musel bych okrádat o drahocenný čas některého z našich programátorů. To platí i pro všechny vás, moddery, vyblbněte se!​

 

Podobným způsobem jsme zapracovali na vyskakovacích oknech pro potvrzení diplomatických akcí, aby byla konzistentní s popisky nástrojů a jasně ukazovala rozdíl mezi spuštěním a zastavením akce.

 

DD117_08.png

Potvrzovací okno pro ‚Ukončit záruku nezávislosti‘.​

 

Lobby

Politické lobby jsou z hlediska uživatelského rozhraní poměrně jednoduchou funkcí.

Ačkoli se s lobbisty pravděpodobně častěji setkáte v událostech a záznamech v deníku nebo při sledování jejich reakcí na různé diplomatické akce, tak mají po výběru také informační panel.

 

DD117_09.png

Nový informační panel lobby.​

Na informačním panelu lobby můžete vidět jednotlivé zájmové skupiny, které podporují lobby, spolu s jejich schválením (protože je přímo ovlivněno celkovým přijetím lobby).

A co je nejdůležitější, tak můžete také vidět všechny akce, které by ovlivnily udobření této lobby. Zatímco lobby, které jsou v současné době ve hře, jsou poněkud přímočaré (pro-lobby vás vybízejí k přátelským akcím vůči jejich oblíbené zemi). Toto je něco, co máme potenciál v budoucnu značně rozšířit a učinit to více zapojeným.

 

DD117_10.png

Podpora této lobby ze strany zájmových skupin.​

Můžete se také podívat, proč určitá zájmová skupina podporuje tuto lobby. I když je nepravděpodobné, že byste mohli zájmovou skupinu z podpory lobby vystrnadit kvůli jejím důvodům, tak to znamená, že je snazší zjistit, proč lobby vůbec vznikají.

Chtěli jsme také, aby hráči mohli vidět lobby i mimo svou vlastní zemi. I když to nemusí ovlivňovat vaše rozhodnutí tak často jako u vaší vlastní lobby, tak přesto je příjemné vidět, jak obyvatelé jiných zemí reagují na vaši benevolentní projekci moci. Proto používáme režim mapy v okně politika k zobrazení vašich lobby spolu se všemi lobby z jiných zemí, které se týkají vaší země.

 

DD117_11.png

Mapové značky pro vaše lobby zaměřené na jiné země a lobby jiných zemí zaměřené na vás buď pro, nebo proti.

DD117_12.png

Lobby v cizích zemích se zobrazují na informačním panelu příslušné země.​

 

Revize vlastnictví budov a zahraniční investice

Když jsme začali vyvíjet funkci revize vlastnictví budov a zahraniční investice, tak jsme museli vytvořit několik prvních prototypů, abychom zjistili, zda je možné tuto funkci dobře a intuitivně komunikovat, než jsme jí dali zelenou. Budovy jsou tak zásadní součástí naší hry a provádění jakýchkoli zásadních změn v nich musí být prováděno s opatrností. Prototypy ukázaly, že boj bude určitě o to, aby bylo možné znázornit, kdo a kolik z konkrétní budovy vlastní, ale také opačný pohled, například při pohledu na finanční čtvrť, které budovy finanční čtvrť vlastní a kolik z každé budovy, z které země a tak dále. Zde jsme také strávili nejvíce času, abychom zajistili, že to bude hráči správně sděleno.

Skončili jsme u kombinace způsobů, jak toto rozdělení vlastnictví budov znázornit. Některé jsou jasnější než jiné, ale doufáme, že kombinace všech způsobů bude intuitivní.

K vizuálnímu znázornění kombinace vlastnictví konkrétní budovy jsme použili vodorovný pruh rozdělený podle vlastnictví:

  • Ikona na panelu bude představovat jednu z následujících možností:
    • Ve vlastnictví státu
    • Ve vlastnictví skupiny obyvatel
    • Ve vlastnictví budovy
  • Barva sloupce znázorňuje, kdo je vlastníkem:
    • Oranžová: vaše vláda
    • Světle modrá: vaše skupiny obyvatel
    • Šedá/bílá: místní obyvatelstvo nebo vláda
    • Žlutá barva: zahraniční investoři, kteří nejsou u vás
    • Zkusili jsme použít barvy, které nejlépe vyhovují většině barvoslepých.

 

DD117_13.png

Pokud se podíváte na vodorovný pruh uprostřed, tak uvidíte zastoupení různých typů vlastnictví na základě výše uvedených pokynů. Všimněte si také, že celý tento seznam můžete filtrovat podle ‚vlastníka‘ ve filtrech vlevo. Filtry jsou následující: Všechny | Vlastněné státem | Soukromý vlastník | Zahraniční vlastník.​

Podobně používáme stejný druh vodorovné lišty pro finanční čtvrtě a panská sídla, která vlastní další budovy, ale pak je rozdělena podle budov, které vlastní:

  • Ikona na liště bude představovat budovu, kterou vlastní.
  • Barva pochází ze země, v níž se nachází budova, kterou vlastní.

 

DD117_14.png

Všimněte si panských sídel s červenými vodorovnými pruhy, které označují, že všechny budovy, které vlastní, jsou budovy ve Velké Británii, protože barva mapy Velké Británie je červená.​

Tyto specifické vzorce nemusí být na začátku intuitivní, když je neznáte a nikdo vám je nevysvětluje, ale záměrem je, aby se staly podvědomou věcí, kterou se naučíte během hraní. Nakonec si pravděpodobně ani nevšimnete, kdy a jak vám to pomůže vidět různé vlastníky, protože jste jim byli vystaveni v průběhu celé hry a postupně jste se je naučili, přičemž nyní se jen podíváte na lištu a okamžitě víte, kdo co vlastní.

Experimentovali jsme také s umístěním určité vizualizace vlastnictví na mapu, přičemž jsme pracovali se šipkami ukazujícími od vlastněné budovy k budově vlastnící. Přitom jsme nakonec přidali vizualizaci i na vstup a výstup zboží do budovy. To vše vyústilo ve velkou směsici šipek ukazujících a animujících se na mapě všemi možnými směry. Zpočátku nám to připadalo trochu zahlcující, takže jsme to mírně upravili a zmírnili, a po chvíli hraní s tím mnozí z nás měli pocit, že bez toho nemohou hrát.

 

DD117_15.png

 

Ve výše uvedeném příkladu při pohledu na dílnu na výrobu nářadí v Burgundsku můžete na mapě vidět všechny následující položky:

  • Šipky vlastnictví jsou žluté a vedou od budovy k budově, která ji vlastní (Panké sídlo nebo finanční čtvrť).
  • Šipky vlastnictví jsou červené, pokud je vlastnící budova vládní budovou, a šipky pak směřují od vaší hlavní oblasti k budově.
  • Šipky vstupního zboží jsou oranžové.
  • Šipky výstupního zboží jsou zelené.​
  • Šipky jsou tlusté, pokud se nacházejí ve stejné oblasti, o něco tenčí, pokud jsou v sousední oblasti, a velmi tenké a průhledné, pokud jsou velmi vzdálené.​

 

DD117_16.png

 

U finančních čtvrtí se na mapě zobrazuje, kde ve světě investovaly své peníze, a to pomocí animovaných žlutých šipek.

DD117_17.gif

Šipky pro vstup a výstup zboží, které se animují do vybrané budovy nebo z ní, a ano, můžete nyní snadněji procházet přidružené budovy, protože všechny budovy, které mají něco společného s vybranou budovou, se na mapě zobrazují jako mapové značky a můžete na ně kliknout.

DD117_18.gif

Tato finanční čtvrť určitě vlastní spoustu věcí! Naznačují to všechny animované šipky směřující do této finanční čtvrti. Konkrétní počet úrovní budov, které tato finanční čtvrť vlastní, je zobrazen jako číslo u každé z vlastněných budov na mapě, přičemž kumulovaný součet je celková úroveň finanční čtvrti (v tomto případě 25).​

 

Mocenské bloky

Jedno nové tlačítko v levém bočním menu, zcela nový panel, několik nových vyskakovacích oken a několik nových velkoplošných vizualizací na mapě. Tato funkce je velkolepá. Snaha propojit to všechno dohromady z hlediska uživatelského rozhraní byla krásná výzva.

Být v mocenském bloku je velkolepá věc. Chceme, abyste to zažili a jasně cítili, jak na vás působí ve všech svých kladech i záporech (většinou kladech). Protože jsou mocenské bloky tak velkolepá věc, tak jsme hodně pracovali s jejich vizuálním zobrazením na mapě, což vám dává plnou možnost přizpůsobení vašeho mocenského bloku, pokud ho náhodou tvoříte nebo jste jeho vůdcem, aby každý mocenský blok měl skutečně jedinečný pocit a vzhled. To se samozřejmě odráží i v mechanikách, protože jednotlivé pilíře centrální identity se od sebe hluboce liší tím, co dělají a odemykají. Když k tomu přidáme principy, tak jsou možnosti docela pestré a my tak musíme vytvořit nápovědy, které se ke vší té variabilitě hodí! Jak si asi umíte představit, tak všechny možné verze mocenského bloku bylo náročné představit tak, aby to neznamenalo vlastní řešení pro každou verzi. Jedním ze způsobů, jak jsme se s tím vypořádali, je včasné strukturování herních konceptů a důslednost při jejich používání. Příkladem je způsob, jakým jsme strukturovali nápovědu centrálního pilíře identity do segmentů založených na herních konceptech: mocenský blok, všichni členové bloku, vůdce bloku a členové bloku, kteří nejsou vůdci. Tato struktura je pak znovu použita v nápovědách všech ostatních identit s tím, že segment může být odstraněn, pokud v dané identitě nejsou žádné účinky pro daný herní koncept / skupinu.

 

DD117_19.png

Efektní nápověda pro centrální pilíř identity ‚Vojenská smlouva‘.

DD117_20.png

Efektní nápověda pro ústřední pilíř identity ‚Náboženské svolání‘. Abychom se vrátili k tomu, jak jsou efektní nápovědy šikovné, tak když se podíváte na skupiny primárních principů ve výše uvedených efektních nápovědách, tak uvidíte jejich skutečnou sílu, protože máme možnost umístit do samotné efektní nápovědy větší ikony, rámečky a v podstatě cokoli, na co máme chuť. To by v běžné nápovědě, která je pouze textová, nebylo možné.​

Obecněji řečeno, v aktualizaci 1.7 jsme hodně pracovali na tom, aby většina nových pojmů a hodnot, které jsme přidali, měla přiřazené ikony pro lepší rozpoznatelnost a provázanost. Nové pojmy jako pákový efekt, soudržnost a členové mocenského bloku dostaly svou jedinečnou ikonu, jak můžete vidět níže.

 

DD117_21.png

Seznam všech mocenských bloků na začátku hry. Každý mocenský blok má svůj vlastní styl.​

 

Obecná vylepšení pro verzi 1.7

Tyto ikony jsou skvělým přechodem k obecnějším vylepšením uživatelského rozhraní, která přinese bezplatná aktualizace 1.7 doprovázející rozšíření. Jako první se objeví přehled. Ve verzi 1.6 jsme už přestali používat starý šišatý přehled a nahradili jsme ho něčím novým a svěžím. Jako vždy, když něco nahrazujete něčím novým, tak je třeba vyhladit spoustu hran a přehled nebyl výjimkou. Kromě mnoha menších úprav byl přehled ještě více zkomplikován pomocí dalších rozbalovacích nabídek. Jak probíhající diplomatické akce, tak seznam hráčů (ve hře pro více hráčů) jsou nyní pod vlastními rozbalovacími nabídkami, pokud jich je v daném okamžiku více. Některé z již existujících rozbalovacích nabídek, jako například zájmové skupiny, byly také změněny tak, aby byly ve výchozím nastavení zavřené.

 

DD117_22.png

Přehled s některými probíhajícími diplomatickými akcemi v rozevírací nabídce.

Dále jsme se v souvislosti s vlastností zahraniční investice zaměřili na stavební frontu. Jednou z věcí, které jsme si všimli během počátečního hraní, byl nedostatek zpětné vazby, kdy a kde se zahraniční investice odehrávají. Bylo to jak z pohledu vás, kteří zahraniční investice provádíte, tak z pohledu ostatních, kteří investují u vás. Dovolili jsme si tedy rozdělit stavební frontu na přehlednější části. Tedy státní stavební frontu a zahraniční stavební frontu, přičemž státní stavební fronta zahrnuje vše, co stavíte vy nebo vaše skupiny obyvatel v tuzemsku i v zahraničí, zatímco zahraniční stavební fronta zahrnuje vše, co staví jiné státy nebo jejich skupiny obyvatel ve vaší zemi. Do vaší státní stavební fronty jsme přidali filtry jak pro umístění (domácí nebo zahraniční), tak pro financování (odkud pocházejí peníze).

 

DD117_23.png

Státní stavební fronta s otevřenými filtry.

DD117_24.png

Na druhé kartě panelu výstavby najdete všechny budovy v zahraniční stavební frontě ve vaší zemi seskupené podle států.​

Kromě těchto větších obecných vylepšení uživatelského rozhraní jsme usilovně pracovali na vylepšování uživatelského rozhraní na základě vaší zpětné vazby z fóra a discordu, takže se prosím nestyďte a posílejte nám zpětnou vazbu. Možná nebudeme reagovat na všechny, ale určitě je všechny sbíráme a čteme. Prozatím doufám, že se vám líbil malý pohled na první velké rozšíření Victorie 3 z pohledu uživatelského rozhraní. Abyste se mohli podrobně seznámit se všemi vylepšeními uživatelského rozhraní, tak si budete muset počkat na poznámky k opravám. Do té doby se mějte na pozoru nebo se vraťte příští týden, abychom se s naším hlavním herním designérem Linem ponořili hlouběji do funkce mocenských bloků!

ZDROJ: https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/victoria-3-dev-diary-117-the-ux-of-sphere-of-influence.1677959/