V3

Vývojářský deník #104 – Vylepšení kvality života ve verzi 1.6

16 9

Zdravím a vítám vás u tohoto vývojářského deníku, který se zaměřuje především na vylepšení kvality života, které do hry přidáme ve verzi 1.6. Vylepšení této v rámci této aktualizace se zaměřují především na tři oblasti: diplomacie, přehled a panel s údaji o sčítání lidu, a k tomu přidáme několik dalších oprav a vylepšení.

Diplomacie
Vyskakovací okno ‚Zahájit diplomatický tah‘ se dočkalo přepracování, díky kterému by mělo být mnohem snazší získat představu o tom, jaká je pravděpodobnost, že se některá země postaví na vaši stranu nebo proti vám. Vylepšena byla také nápověda ‚Relativní preference země‘. Nyní poskytuje více informací na první úrovni nápovědy, což by mělo zpřehlednit, které faktory vstupují do rozhodovacího procesu umělé inteligence.

DD104 01

Nápověda pro zemi byla zcela přepracována, aby obsahovala lepší kontextové informace, více údajů a jasnější hierarchii informací.

DD104 02

Panel s podrobnostmi o zemi byl mírně upraven, takže je možné na první pohled vidět postoj dané země k vám i její aktuální strategie. Vzhledem k tomu, že tyto faktory jsou důležité pro rozhodovací proces umělé inteligence, tak jejich snadnější přístupnost by měla přispět k větší srozumitelnosti chování dané země.

DD104 03

Režim mapy ‚Diplomacie‘ získal novou mapovou značku, která zobrazuje všechny probíhající smlouvy s danou zemí, její postoj k vám a vztahy (+ případnou míru změny).

DD104 04

Diplomatické pakty byly přepracovány, aby bylo jasněji uvedeno, co může způsobit jejich porušení. Tato změna se odráží i v oznámeních o zrušení diplomatického paktu, takže jsou nyní srozumitelnější.

DD104 05

 

Přepracování přehledu
Přehled má nyní záložky (Připnuto / Ekonomika / Politika / Diplomacie / Vojenství / Vše). Většina položek v přehledu také prošla úpravou designu a většina z nich nyní zobrazuje nějaké doplňující informace. Přidali jsme také novou položku do přehledu pro země, která zobrazuje jejich postavení, postoj k vám a vztahy.

Kromě těchto změn nyní můžete odepnout Politická hnutí, Diplomatické tahy atd. a získat tak větší kontrolu nad tím, co se v přehledu zobrazuje. Přidali jsme také možnost přesunout kanál s oznámeními do levé části přehledu.

DD104 06

Oznámení jsou nyní barevně odlišena, abyste na první pohled získali více informací.

DD104 07

 

Panel ‚Data ze sčítání lidu‘
V předchozím vývojářském deníku jsme představili panel prohlížeč skupin obyvatelstva (který byl na základě návrhu uživatele fóra Buladelu přejmenován na panel ‚Data ze sčítání lidu‘). Od té doby jsme také přidali položky Gramotnost, Spokojenost s prací a Potřeby jako sloupce na druhé ‚stránce‘ v tabulce. Společný návrh na vizualizaci členství v zájmových skupinách musel být bohužel odložen na pozdější dobu kvůli potížím s implementací a obavám o výkon. Samozřejmě stále můžete vidět, které skupiny obyvatelstva jsou součástí zájmové skupiny, prostřednictvím záložky Obyvatelstvo a na příslušných panelech s podrobnostmi o zájmové skupině, stejně jako dříve. Pro nadcházející aktualizace zvažujeme možnost implementace podobných obrazovek pro další centrální typy dat, přičemž budovy, oblasti, země a zboží jsou v současné době v nejranější fázi plánování.

DD104 08

Zobrazují se sloupce pro Radikály, Loajalisty, Životní úroveň, Politickou sílu a Zájmové skupiny.

DD104 09

Zobrazení sloupců pro gramotnost, spokojenost s prací a potřeby

 

Různá vylepšení
Pozice pro posouvání v panelech na levé straně se nyní ukládají a obnovují při otevření/zavření nebo přecházení mezi panely, což vede ke snížení počtu zbytečných posunů.

DD104 10

Značky na mapě zobrazující nedostatek vstupního zboží jsou nyní shromažďovány pro každý stát na střední úrovni přiblížení, podobně jako v případě výstavby, což snižuje celkovou nepřehlednost mapy.

DD104 11

Bylo přidáno tlačítko ‚Vše vylepšit‘, které slouží jak k vylepšení u všech vojenských formací v zemi, tak také k vylepšení všech jednotek v rámci určité skupiny jednotek ve vojenské formaci.

DD104 12

Ukazatel zaměstnanosti dostal přepracovanou nápovědu, která jasněji vysvětluje, proč budova může nebo nemůže zaměstnávat obyvatelstvo.

DD104 13

Významných změn doznal i způsob zobrazování kvalifikací. Dříve jsme v panelu státu zobrazovali všechny kvalifikace pro určitou profesi bez ohledu na to, zda lidé, kteří tyto kvalifikace mají, mají reálnou šanci se touto profesí stát. Například vaši Kapitalisté mohou mít kvalifikaci strojníků, ale není příliš pravděpodobné, že by se chystali opustit své zaměstnání a přejít z továrníka na dělníka v továrně. K tomuto zmatku se přidává i varování o ‚Nedostatečná kvalifikace‘ při stavbě budovy nebo změně, které by se dívalo pouze na kvalifikace u Rolníků a Nezaměstnaných, což znamená, že jeho předpovědi by se v praxi často takto nevyplnily.

Ve verzi 1.6 nyní vždy zobrazujeme něco, co nazýváme ‚Zaměstnatelné kvalifikace‘, což jsou kvalifikace, které mají Skupiny obyvatelstva, které jsou přiměřeně schopné přijmout práci, definované splněním následujících kritérií:
1.Není již příslušný typ skupiny obyvatelstva
2.Je nezaměstnaný nebo uchazeč o zaměstnání
3.Není zotročený
4.Nepracuje ve státní nebo dotované budově
5.Pokud je zaměstnán, tak by nepovažoval změnu typu skupiny obyvatelstva za snížení kvalifikace (tj. kvalifikace aristokrata pro farmáře pravděpodobně nebude brána v úvahu na základě mzdy a toho, jak dobře je jeho současné pracoviště placeno)

To znamená, že když dostanete varování, že budova, která má být postavena, nemá dostatek kvalifikované pracovní síly pro naplnění budovy, tak lze tomuto varování skutečně věřit a mnohem snáze určíte, která povolání je u vás nedostatkovým zbožím.

DD104 14

Nápověda pro změnu výrobních metod má nyní mnohem přesnější předpovědi, protože nyní bere v úvahu více faktorů než dříve (mimo jiné změny v zaměstnanosti, výkonu, vlastnosti oblasti), a navíc bylo opraveno několik chyb.

DD104 15

Interakce výstavby má nyní dva režimy pro položky seznamu: ‚Krátký‘ (který je v současné době ve hře ve verzi 1.5) a nový režim ‚Úplný‘, který obsahuje další informace, jako jsou vlastnosti oblasti, zaměstnanost, výrobní metody a místní ceny vstupního a výstupního zboží.

DD104 16

Na základě mnoha žádostí našich hráčů získal panel Převod jednotek oproti stávající verzi 1.5 několik funkcí navíc. Především nyní můžete jedním rychlým stiskem tlačítka přesunout všechny jednotky a velitele nebo jejich polovinu na druhou stranu. Při nastavování převodů můžete samozřejmě chtít být podrobnější, k čemuž nyní poskytujeme další nástroje, a sice:
Textové vstupní pole (ihned napíšete požadované číslo)
Posuvník + tlačítka se šipkami (posunete číslo na libovolnou hodnotu, kterou potřebujete)
Seznam všech jednotlivých jednotek (pokud chcete být opravdu důkladní a vybírat/odebírat jednotlivé jednotky)

DD104 17

DD104 18

Chceme, aby většinu seznamů bylo možné třídit a/nebo filtrovat podle vhodných faktorů v naší hře, což se pro nás stává stále větším standardem, abychom vám pomohli najít přesně to, co chcete, zejména v seznamech s více než 10 položkami. Do okna Převod jednotek jsme zahrnuli filtr, který vám umožní získat jednotky z určité oblasti ve vybrané formaci.

DD104 19

Během jednoho z našich dnů osobního rozvoje jsme konečně vytvořili funkční prototyp toho, co se interně označuje jako svatý grál uživatelského rozhraní v podobě tabulek v okénkách nástrojů. Tato implementace se od verze 1.6 používá pouze na dvou místech, ale v budoucnu je nejspíš začneme používat častěji, protože díky nim je mnohem snazší prezentovat určité typy informací s větší přehledností.

DD104 20

DD104 21

 

Závěrečné shrnutí
Práce na vylepšeních kvality života pro verzi 1.6 byla velmi zábavná a přínosná, protože obsahuje některá vylepšení s velkým pozitivním dopadem na celkovou uživatelskou přívětivost hry. Vrcholem pro mě bylo buď to, že jsem konečně viděl, jak se panel s údaji o sčítání lidu formuje (poté, co byl jednou z těch funkcí, které jsme měli velmi dlouho naplánované na ‚příští patch‘), nebo vyřešení toho, jak přesunout předpovědi zahájení diplomatické hry z nápovědy do vyskakovacího panelu.

To je pro tento týden vše! Za dva týdny se Alex bude věnovat chystaným změnám v mechanice migrace a jejich dopadu na výkon hry.

ZDROJ: https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/victoria-3-dev-diary-104-quality-of-life-improvements-in-1-6.1622790/