Vítejte u šestého dílu Tinto povídání, kde si povídáme o designu a vlastnostech naší zatím neoznámené hry s kódovým označením ‚Projekt Caesar‘.
Ahoj, než se vrhneme na dnešní téma, tak rád bych na základě vaší zpětné vazby z minulého týdne ukázal něco velmi čerstvého z pece. To je důvod, proč děláme tyto Tinto povídání, aby se Projekt Caesar stal vaší hrou stejně jako naší…
Dnes se budeme zabývat třemi koncepty, které jsou v našich hrách poměrně nové, ale nejprve si povíme něco více o lokacích.
Ne každá lokace na mapě je stejná, zejména ne ve hře takového rozsahu, jako je Projekt Caesar. Ve výchozím nastavení je každá vlastnitelná pozemní lokace venkovskou osadou, ale existují dvě její ‚vylepšení‘, která lze provést. Zaprvé můžete v lokaci najít město, které vám umožní zvýšit populační kapacitu lokace a umožňuje zcela jinou sadu budov než venkovská osada. A konečně můžete městu udělit městská práva, což umožňuje ještě další výhody. Možná si teď říkáte, proč neudělat z každé lokace velkoměsto? Kromě nákladů a požadavku na počet obyvatel je tu také nevýhoda, že každé z nich má tendenci snižovat produkci potravin a zároveň přidává vaší zemi více šlechticů, duchovních a spoustu měšťanů.
Stockholm, Dublin a Bělehrad jsou příklady měst na začátku hry, zatímco mezi velkoměsta patří místa jako Peking, Alexandrie a Paříž.
Zde se můžete podívat, jakou kontrolu má Švédsko v současné době k dispozici.
Kontrola
Každé místo, které vlastníte, má hodnotu kontroly, která je určena především blízkostí k hlavnímu městu nebo jinému zdroji autority ve vaší zemi. Existuje jen několik věcí, které ji mohou zvýšit nad dopady blízkosti, ale také mnoho věcí, které ji mohou dále snížit.
Jedná se pravděpodobně o nejdůležitější hodnotu, kterou máte, protože určuje, jakou hodnotu můžete z dané lokace získat, protože přímo ovlivňuje, jak moc můžete zdanit obyvatele dané lokace a kolik odvodů vám při výzvě odvedou. Nedostatečná kontrola snižuje moc koruny, kterou získáte z jejího obyvatelstva, a zároveň snižuje potenciální pracovní sílu a námořníky, které můžete získat, a oslabuje tržní atraktivitu vašich vlastních trhů, takže pokud mají příliš nízkou kontrolu, tak spíše patří cizím trhům.
Blízkost
Co je to blízkost? Je to v podstatě vzdálenost od hlavní hodnoty, kdy je cestování po otevřeném moři velmi nákladné. Blízkost je nákladná po souši, ale podél pobřeží, kde máte vysokou námořní přítomnost, můžete udržovat vysokou blízkost mnohem dále. Sledování blízkosti podél hlavní řeky náklady na blízkost o dost sníží, a pokud vybudujete silniční síť, tak náklady na blízkost to ještě více sníží.
Existují budovy, které můžete postavit, jako například správní budovu, která bude fungovat jako menší zdroj blízkosti, ale má to drobnou nevýhodu v tom, že do lokace přibude více šlechticů, a to s náklady na jídlo pro ně.
Námořní přítomnost
V každé pobřežní lokaci v okolí vašich lokací nebo tam, kde máte speciální budovy, máte námořní přítomnost. Ta se pomalu buduje v průběhu času na základě vašich přístavů a dalších budov, které máte v přilehlých lokacích. Umístění námořnictva do lokace ji pomáhá rychleji vylepšovat, ale blokády a piráti ji rychle snižují, takže je naprosto nezbytné chránit své pobřeží ve válce, jinak budete dlouho nést následky.
Jak již bylo zmíněno dříve, přítomnost námořnictva ovlivňuje výpočty blízkosti, ale má také vliv na sílu vašich kupců na trhu, jehož je námořní oblast součástí.
Těšte se, protože příští týden se budeme věnovat přehledu ekonomického systému, který má poměrně hodně nových funkcí, stejně jako funkcí ze starších her.
ZDROJ: https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/tinto-talks-6-april-3rd-2024.1657435/