Ahojte, v dnešním díle Tinto povídání se budeme věnovat zcela nové funkci ve hře.
Malá připomínka, toto je do značné míry něco, na čem se stále pracuje, a nic tedy není definitivní.
Jádro tohoto systému byla jedna z prvních věcí, které jsem navrhl už na jaře roku 2020, tedy funkce, která by se dala popsat jako příběhový i mechanický průvodce hrou. Je to něco, co bylo inspirováno systémem incidentů z EU4 a také mechanikou mezinárodní krize z Victorie 2, ale ve skutečnosti se to nepodobá ani jednomu z nich.
Dnes představujeme náš nový situační systém.
Co je to tedy ‚situace‘? Dobrá otázka. Mohli bychom ji popsat jako obsah, který zahrnuje více zemí v určitém časovém období. V projektu Caesar tuto funkci využíváme k vytvoření historického příběhu, který vytváří různé zážitky, protože naším cílem je, aby měl hráč pohlcující a rozmanitý zážitek ze hry.
Situace může obsahovat jedinečné akce, události, které se spustí, a další typy jedinečného obsahu a každá z nich bude mít vlastní uživatelské rozhraní a režim mapy.
Pokud se vás situace může týkat nebo vás ovlivnit, tak se zobrazí pomocí upozornění, a to v nové fialové barvě!
Pojďme se podívat na některé situace, které máme ve hře právě teď už implementované.
Černá smrt
Byla to první situace, kterou jsme vytvořili, a během posledních čtyř let prošla mnoha revizemi.
Černá smrt může nastat v roce 1346, být náhodná a nebo vypnutá a její původ může být historický nebo náhodný.
Obvykle k ní dojde někdy od roku 1346, kdy se někde ve střední Asii objeví dýmějový mor, který se začne šířit starým světem a zabije 40-60 % obyvatel postižených oblastí.
Šíří se prostřednictvím přilehlých oblastí, přesunujících se armád nebo prostřednictvím obchodu. Existují způsoby, kterými se můžete pokusit tuto nákazu zmírnit, ale jejich účinnost je nízká a náklady vysoké. Můžete se pokusit izolovat váš dvůr, vyhnat nemocné, obvinit menšiny a další velmi účinné způsoby, jak se s problémem vypořádat.
Pomalu se šíří centrálně, ale někteří obchodníci ji již přenesli do Itálie…
Italské války
Ve věku objevů je to pravděpodobně nejdůležitější situace pro každého v západní Evropě. Jde o kontrolu nad Itálií a dojde k ní, jakmile francouzská nebo iberská velmoc nebo císař vyhlásí válku italské mocnosti.
O kontrolu nad Itálií bude bojovat až šest různých lig. Existuje francouzská liga, iberská liga, císařská liga a až 3 italské ligy. První dvě budou dynamicky vybírat své vůdce na základě výpočtu síly.
Pokud jedna z lig získá nadvládu nad Itálií, tj. bude vlastnit více než 60 % regionu, ať už prostřednictvím dobytí, nebo diplomacie, tak vyhraje. Italové mohou vyhrát také tím, že zajistí zničení cizích lig prostřednictvím zvláštní mírové dohody.
Ligy mohou být opuštěny a každý, kdo vlastní místa v Itálii, se může k některé z nich připojit.
Tato situace umožňuje nepřátelům a rivalům vůdců cizích lig zasáhnout a pomoci bránícím se Italům a také poskytuje přístup k jedinečným interakcím s cílem poslat pomoc jakéhokoli druhu, přilákat levnější condottieri a dokonce vytvořit novou italskou ligu.
Takto by vypadala situace, kdyby se v roce 1337 střílelo, kdyby Rakousko mělo císaře Svaté říše římské a Aragonie byla dominantní mocností na Pyrenejském poloostrově se zájmy v Itálii.
Povstání rudých turbanů
Je dost pravděpodobné, že k tomu dojde, jakmile se jüanská říše ocitne na nízké úrovni stability.
Vznikne mezinárodní organizace s názvem Rudé turbany, do které se zapojí spousta rebelujících zemí.
Situace se může stát Yuanovi po roce 1350, pokud jeho stabilita klesne pod 25 a zároveň některý z jeho stavů nebude spokojen. Požadavky jsou tvrdé, ale jakmile dosáhnete věku objevů, tak se situaci vyhnete.
S tím, že situace s největší pravděpodobností vypukne během hraní. V tomto období se objeví Povstání rudých turbanů, které je v přímé opozici vůči čínskému císaři Huángdžímu. Během této situace se objeví události, které donutí Yuána propustit historické čínské říše v jejich historickém pořadí (takže nejprve je propuštěn Sòng, pak Wú, pak Tiānwán atd.), které se připojí k opozici a okamžitě vyhlásí Yuánovi vlastní, nezávislou válku.
Každý povstalecký stát je po svém vzniku hratelný a může vést válku i s ostatními povstalci.
Státy vzniklé během této situace mají vlastní hodnotu loajality, která popisuje, jak moc jsou, nebo nejsou, loajální k Yuanu. Loajalita se pohybuje od -100 do 100 a roste nebo klesá v závislosti na jejich názoru na Yuan. Většina povstaleckých států bude začínat na hodnotě -100, protože aktivně bojovaly proti Yuanu. Některé státy vzniklé díky situaci však představují mongolské generály, kteří získali velkou autonomii, ale stále bojovali za Yuánovu věc. Tyto státy se budou objevovat s +50 loajality. Pokud některý povstalecký stát dosáhne více než 0 loajality, tak automaticky opustí Povstání rudých turbanů.
Abyste jako Yuán situaci ukončili, tak musíte obnovit vnitřní stabilitu, ale také zajistit, aby po 20 letech od začátku situace už nemělo Povstání rudých turbanů žádné členy. Všechny státy vzniklé díky situaci s více než 50 loajality pak budou automaticky anektovány Yuánem.
Na druhou stranu situace také skončí, jakmile jakýkoli povstalecký stát bude vlastnit většinu Číny (asi 70 %) všech tamních lokací. Pokud se tak stane, tak povstalecký stát, který splní tuto podmínku, převezme císařský trůn a převezme vládu nad Čínou.
Situace odemyká zvláštní diplomatické akce jak pro Yuána, tak pro povstalce. Yuán může udělovat tituly jakémukoli propuštěnému státu, který s ním není ve válečném stavu, a výměnou za tučný poplatek tak výrazně posílit loajalitu a veřejné mínění. Může také vyjednávat s místními povstalci, což snižuje proces vypuknutí povstání, a může povolat loajální státy (ty s loajalitou +50) do války proti Povstání rudých turbanů. Mezitím mají povstalecké státy speciální casus belli proti Yuanu a dalším povstaleckým státům s výrazně sníženými náklady na válečné skóre pro čínské lokace. Získávají také přístup k akci, která jim umožňuje ovládnout dobytou oblast, čímž se výrazně snižuje rychlost místní integrace.
Zelení jsou vaši věrní služebníci, oranžoví jsou povstalci a červení jsou nejsilnější z řad povstalců.
Mezi další situace patří například západní schizma, stoletá válka a období Sengoku. O nich si povíme více v příštích Tinto povídáních.
Pokud máte návrh, co by podle vás mohla být důležitá historická událost, která by měla být situací, tak pak je sem prosím napište!
Příští týden však budeme mluvit o něčem, o co nás mnoho lidí opakovaně žádalo.
ZDROJ: https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/tinto-talks-14-29th-of-may-2024.1682450/