Zdravím křižáci!
Jmenuji se Emil a jsem rezidentním herním designérem Crusader Kings III. Dnes se ke mně připojil Chad (@chaddling ), můj kolega herní designér a spolubojovník, pokud jde o vše, co se týká Byzantské říše, abych vás všechny, od nejvzdálenějších guvernérů naší velké říše až po vážené šlechtice sídlící zde v hlavním městě, pozval na náš první podrobný vývojářský deník k nadcházejícímu velkému DLC Cesty k moci.
Konkrétněji se budeme věnovat zbrusu novému typu vlády: Administrativní vládě. Všichni, kdo si rádi zahrajete za Byzantskou říši, byste možná měli věnovat zvýšenou pozornost. Půjdu do poměrně velkých podrobností ve snaze poskytnout vám jasnou představu o tom, co můžete očekávat, jak se nová vláda hraje a tak.
Mějte prosím na paměti následující:
- Všechny přiložené screenshoty ukazují rozpracovanou verzi hry a nemusí nutně představovat finální produkt, protože na samotném rozšíření stále intenzivně pracujeme.
- To platí zejména pro několik aspektů uživatelského rozhraní, jako je rozvržení a vizuální stránka. To nám však nebrání v tom, abychom screenshoty i tak přidali, protože věříme, že když ukážeme to, co máme právě teď, i když to není finální, získáte mnohem lepší představu o tom, co můžete očekávat.
- Všechny hodnoty a čísla na těchto screenshotech podléhají vybalancování a před vydáním se pravděpodobně změní.
- Toto je pouze 1. část (ze 2) vývojářských deníků na téma Administrativní vláda. Některé z věcí, o kterých se možná toužíte dozvědět (např. jak funguje nástupnictví při jmenování), budou popsány v 2. části!
Když už to máme za sebou, pojďme na to!
Co je to administrativa?
Nejdříve k věci. Administrativní vláda je nový typ vlády, který čerpá velkou inspiraci právě z Byzantské říše. Byzantská říše sice není jedinou inspirací, ale je zdaleka nejvýznamnější. Stejně jako historická inspirace je i administrativní říše především o říši samotné. Na vrcholu máte úhledně umístěného císaře, pod nímž slouží mnoho místodržících a šlechtických rodů. Všichni jsou malá kolečka, součást jednoho velkého stroje. Potřebují se navzájem, stejně jako spolu soupeří. Bez ohledu na své motivy a činy slouží především říši. V prosperující říši se totiž vyplatí být mnohem víc.
[Byzantská říše a její vnitřní struktura témat (nebo místodržitelství).]
Císař je nejvyšší autoritou říše. Je to císař, kdo vytváří nová místodržitelství a jmenuje místodržitele. Nabídka dostupných kandidátů může být široká a císař bude muset zvážit, zda chce jmenovat onoho problematického synovce, aby si udržel co nejvíce moci ve svém rodě, nebo zda by byl lepší volbou člen jiného šlechtického rodu. Mít schopnějšího, ale poddajnějšího místodržícího může být prostě užitečnější, alespoň co se týče říše. Stejně jako císař řídí celkovou strukturu říše, tak i on podporuje své místodržící a dohlíží na ně. Může jim v případě potřeby půjčovat vojáky, nechat je svým jménem táhnout do války a odměňovat je, když si vedou dobře, aby se těšil jejich přízni.
Moc administrativní říše je do značné míry určena k odlivu a přílivu. Když je říše dobře řízena, tak běží hladce jako dobře namazaný stroj, který dokáže snadno porazit své protivníky. Když je však říše řízena špatně, tak výrazně slábne a nedokáže se bránit oportunistickým dobyvatelům, kteří se objevují na jejím prahu.
Očekávejte herní styl, ve kterém války ustupují intrikám a staré dobré politice. Vnitřní války mezi vazaly prakticky neexistují, protože váš hlavní způsob expanze v rámci říše bude spočívat v efektivním využívání intrik a využívání vašeho vlivu při boji o guvernérské a jiné vlivné pozice. Guvernéři nemohou vytvářet nebo se připojovat k frakcím nezávislosti a rozpadu, díky čemuž správní říše vynikají jako velké a rozlehlé říše. Je u nich sice podstatně menší pravděpodobnost zhroucení nebo rozpadu, ale nástupnictví je mnohem riskantnější záležitostí. Žadatelé nebudou nečinně přihlížet, zatímco osud říše leží v rukou neschopného císaře.
Byzantská říše se bude hrát výrazně jinak, než jste zvyklí. Normálně byste tituly získávali osvědčenými způsoby, jako jsou války nebo sňatky, ale abyste získali země a rozšířili vlastní moc ve administrativní říši, tak se budete muset zapojit do politiky. Budete intrikovat proti svým rivalům, využívat háčky proti svým vrstevníkům a využívat svého vlivu, abyste si naklonili císaře na svou stranu.
Pro posílení tohoto nového herního stylu byly intriky aktualizovány, aby byly poutavější, a máme nový typ intriky dostupný pouze v rámci administrativních říší, tedy politické intriky. K dispozici je několik nových intrik tohoto typu a také řada nových interakcí, které vám pomohou spravovat říši, komunikovat s vaším lenním pánem, vazaly a sobě rovnými. V konečném důsledku jsou to všechno nástroje, pomocí kterých můžete využít váš vliv a utvářet říši podle své vůle. V průběhu tohoto vývojářského deníku se jim budeme věnovat podrobněji.
Byzantská říše je hlavní náplní rozšíření a bude jedinou říší, která bude mít administrativu na začátku hry a vymění spoustu konvenčních herních prvků za nové a mocné nástroje, a to za cenu zvýšeného mikromanagementu a méně bezpečného nástupnictví. Každý feudální nebo klanový vládce může usilovat o překonání Byzantské říše a pokusit se přijmout tento nový typ vlády, pokud se tak rozhodne, ale o tom až později.
Šlechtické rody: Srdce administrativní říše
Administrativní vlády jsou jedinečné tím, že umožňují existenci šlechtických rodů. Každý rod v administrativní říši je hráčem v rozsáhlé politické hře, ať už v danou chvíli drží půdu, nebo ne. Všechny tyto rody se přetahují o moc, tituly, a dokonce i o kontrolu nad samotnou říší. Jako hlava šlechtického rodu máte právo získávat moc v podobě zajišťování jmenování a pozic pro členy vašeho rodu, vylepšování rodového panství a podkopávání všech politických rivalů, kteří by chtěli zpochybnit vaše jméno.
Přímé vlastnictví titulů na mapě není pro vládce v administrativních říších podmínkou. Pokud jste jmenováni do nějakého titulu a případných odpovídajících hrabství, tak tam máte vykonávat nějakou práci. Není to vaše osobní léno, kde si můžete dělat, co se vám zlíbí. Administrativní říše by měly působit jako jakýsi proto-národní stát, jak lze popsat Byzantskou říši v našem období. Jako správce máte spravovat zemi a veřejně jednat jménem říše a vašeho lenního pána. To však neznamená, že si nemůžete něco vyhradit pro sebe… Přece jen je to těžká práce spravovat říši.
To znamená, že můžete poměrně snadno přijít i o jakoukoli půdu, kterou držíte, pokud byste byl nucen odstoupit a nebyl schopen zajistit nástupnictví, nebo se jí dokonce můžete vzdát dobrovolně, pokud se tak rozhodnete (třeba se budete chtít zařadit do fronty na lepší území). Vlastnictví půdy lze jinými slovy považovat za dočasné. Můžete očekávat, že členové vašeho rodu budou po většinu času vlastnit nějakou půdu, ale budou chvíle, kdy tomu tak nebude. Pokud se tak stane, můžete v rámci říše dál hrát jako šlechtic bez půdy. Pokud však říše padne, tak padnete s ní.
I když nedržíte půdu, tak stále jste mocnou politickou silou a můžete podnikat spoustu akcí, abyste se drápali k moci. Na rozdíl od movitějších dobrodruhů jste stále do značné míry součástí své říše, protože se nemůžete jednoduše sebrat a odejít a vždy si zachováte přístup k vašemu stavu (o tom později).
Šlechtici bez půdy jsou hratelní díky novému typu titulu, titulu šlechtického rodu. Tento nový titul je vévodským titulem, který obvykle drží hlava rodu. Můžete jej přirovnat k tomu, jak jsou nastaveni žoldnéři nebo svaté řády. Ty existují s titulem vévodské úrovně, který drží jejich příslušní vůdci. Zde je třeba zmínit důležitou výhradu. To znamená, že pokud nemáte šlechtický rodový titul, tak nebudete moci hrát za šlechtice bez půdy. Téměř vždy budete hrát jako hlava rodu. Pokud se však ocitnete ve velmi vzácném případě, že tomu tak není, usnadnili jsme správci rozhodnutí o vytvoření vedlejší větve. Jako hráč si ji můžete vzít v podstatě kdykoli, pokud nejste hlavou rodu. Pokud tak učiníte, tak získáte nový titul šlechtického rodu, který vám umožní pokračovat ve hře, i když přijdete o svou půdu.
[Každá administrativní hlava rodu má nový titul spojený se svou pozicí.]
Mocné a dominantní rody
Šlechtické rody se dělí na normální, mocné a dominantní. Tato označení jsou založena na něčem, co se nazývá hodnocení moci rodu (o kterém se píše níže), a označují úroveň moci každého rodu v rámci administrativní říše. Představte si mocné rody jako kdo je kdo v dané říši. Pokud se mocnému rodu podaří stát se dominantním, tak z velké části si podmanil politické prostředí říše podle své vůle. Pokud si to přejete, tak můžete manipulovat a ovládat administrativní říši jako hlava dominantního nebo mocného rodu, aniž byste se kdy stali nejvyšším lenním pánem.
Spíše než jednotliví vazalové hrají v říši velkou roli různé rody. Ty nejvlivnější z nich mají větší vliv na říši jako celek. Mocné rody jimi zůstávají bez ohledu na postavení hlavy rodu, která se může z místodržícího stát bezzemkem a zase zpět. Tím se snažíme vytvořit pocit stability mezi mnoha a častými proměnami administrativních říší.
Stát se mocným rodem opravňuje členy vašeho rodu k několika výhodám a nástrojům. Například pouze členové mocných rodů mohou využívat nové intriky sesazení a podřízení guvernéra. Získávají paušální slevu na povýšení kandidátů v novém typu nástupnictví (o kterém pojednává náš příští vývojářský deník) a obecně jsou lepší v politických intrikách. Je pro ně také snazší stát se spoluvládcem, což probereme v některém z dalších vývojářských deníků.
Jakýkoli mocný rod, který je zároveň schopen ovládat významnou část říše, se stane dominantním rodem. K tomu dojde, když ovládají tolik gubernátů, že pokryjí 25 % celkové rozlohy říše, takže váš rod musí ovládat dostatečné množství území, aby se stal dominantním.
Dominantní rod požívá všech výhod, které jsou přiznány mocnému rodu, ale ve větší míře. Pro lenního pána představují mnohem větší problém či obtíž. Jakmile jednou dosáhnou takového vlivu a moci, tak je obtížné je sesadit. Jednak se mnohem snáze stávají vládci, protože se jim výrazně snižují náklady na investice do kandidátů (podrobněji o tom budeme pojednávat příští týden), a jednak se jim mnohem snáze žádá podpora od méně významných rodů. Kromě toho jsou všichni členové dominantního rodu dokonce lepší v politických intrikách než ostatní mocné rody.
Hodnocení každého rodu také ovlivňuje, jaká je pravděpodobnost, že jeho členové zdědí titul nejvyššího lenního pána. Např. stát se byzantským císařem, protože část hodnocení se přičítá ke skóre kandidáta (o tom níže). S vysokým hodnocením bude mnohem snazší ucházet se o titul nebo si jej udržet v rámci rodu, pokud již císařem jste.
Je důležité si uvědomit, že administrativní říše nemají koncept mocných vazalů jako jiné typy vlády. Stále můžete mít mocné vazaly, pokud máte vazaly jiných typů vlád, protože ti se budou moci stát mocnými vazaly jako obvykle. Administrativní vazalové však nikoli. To se týká pouze případu, kdy se feudální nebo klanový vazal stane součástí administrativní říše.
Hodnocení moci rodu
V každém okamžiku může existovat jen několik mocných rodů, přesněji 5. Rod nejvyššího lenního pána je vždy považován za mocný a nezabírá jedno z těchto 5 míst. Rody jsou pak seřazeny a hodnoceny podle svého hodnocení.
Aby se rod mohl stát mocným rodem, tak musí mít hodnocení nad určitou hranicí. To zabraňuje malým a zdánlivě bezvýznamným rodům stát se mocným, protože potřebují určitý vliv v říši, aby mohly získat výhody mocného rodu. Pokud je překročena minimální hranice, tak je za mocný považováno 5 rodů s nejvyšším hodnocením.
[Příklad toho, jak může vypadat hodnocení mocného rodu.]
Na hodnocení rodu má vliv několik faktorů. Máme menší faktory, jako je aktuální počet žijících členů rodu, které existují jako potenciální rozhodující faktory, pokud mají rodiny podobné hodnocení. Hlavní roli v hodnocení hraje také vaše panství a budovy, které v něm stavíte. Pokud se panství nachází v hlavním městě říše, tak získáváte další malý bonus.
Dalšími faktory, o které můžete aktivně usilovat, je členství v radě lenního pána, kde se každá pozice počítá. Pokud se vám podaří získat do rady další členy rodu, tak se zvýší hodnocení za každého člena rady. Nebo si můžete vzít diplomatický perk Srdce rodiny, který poskytuje malý, ale nikoliv zanedbatelný bonus. Nejdůležitějším faktorem je však počet guvernérských postů, které vaše rodina drží. Každý držený guvernérský post se přičítá k násobiteli, který zvyšuje hodnotu všech ostatních faktorů. Což znamená, že za každý post guvernéra, který váš rod ovládá, se hodnocení rodu poměrně výrazně zvýší.
Atributy rodu
Abychom každému rodu dodali další obsah, tak mají přístup k takzvanému atributu rodu. Je to malá sada bonusů, které se vztahují přímo na všechny členy rodu, a také samostatný bonus, který se vztahuje pouze na jejich lenního pána.
Atribut rodu je aktivní pouze tehdy, pokud je považován za mocný rod. Protože mocných rodů je omezený počet, tak nebude moci lenní pán tyto modifikátory střádat donekonečna. Místo toho doufáme, že budou sloužit jako pobídka k tomu, abyste si určité rody ponechali a ujistili se, že zůstanou mocným rodem, abyste nepřišli o bonus, který poskytují. Dominantní rody jsou trochu zvláštní. Jejich členové rodu mají z jejich atributu prospěch, ale lenní pán nikoliv.
K dispozici je řada bonusů, které se týkají různých typů intrik, vylepšování jednotek, generování většího vlivu a dalších.
[Okno, ve kterém můžete nastavit atribut vašeho rodu, zobrazující výhody atributu Sebevědomí intrikáni.]
Tyto atributy slouží k tomu, aby jednotlivé rody získaly určitý obsah, aby jim dodaly další identitu a charakter. Ne všechny rody jsou stejné a atribut symbolizuje to, v čem jsou dobré, nebo třeba jejich původ. Umělá inteligence je za běhu nemění, takže když hrajete za císaře, tak vždy víte, jaké bonusy jednotlivé rody poskytují. Jako hlava rodu můžete sami atribut kdykoli změnit. Nejsou s tím spojeny žádné náklady. Než jej budete moci znovu změnit, tak aktivujete krátký cooldown, ale to je vše.
Celkově vzato jsou šlechtické rody srdcem administrativních říší. Jejich členové tvoří sbor vládnoucích postav a neustále se snaží uchopit větší moc, postavení a vliv v rámci celé říše.
Sféry vlivu
Vliv je zcela nový zdroj, který představuje váš politický kapitál a vliv, který máte v administrativní říši, jako je Byzantská říše. Jde o vaši schopnost manipulovat s ostatními a využívat vaše politické postavení k dosažení příznivého výsledku. V mnoha ohledech je vliv nástrojem, který vás učiní úspěšnými, a získání vlivu bude klíčem k dosažení vašich cílů. Na rozdíl od jiných zdrojů je vliv těžké získat ve velkém množství a má mnoho různých využití.
Je krví administrativní říše, i když si mocný císař nebo vysoce postavený guvernér může teoreticky dělat, co chce, tak skutečnost je mnohem složitější. Tento zdroj symbolizuje, jak elegantně se někdo pohybuje v politice říše, a skutečně mocný císař si zajistí svou vládu a moc chytrým využitím vlivu, například zajištěním podpory armády nebo sesazením nepohodlných guvernérů.
[Nový zdroj vlivu, jak je zobrazen na horním panelu.]
[Vliv má úrovně vlivu, stejně jako prestiž a zbožnost.]
Některé úrovně vlivu mají přímý vliv na to, jak dobře se vám daří provádět intriky v rámci nové politické kategorie, takže skutečně vlivná postava může nabýt podoby mistrovského politického manipulátora.
Získání vlivu
Váš měsíční zisk vlivu závisí do značné míry na vašem postavení v říši, na vašich manipulačních schopnostech a na vaší úspěšnosti v intrikách. Zde je několik příkladů toho, čím můžete získat vliv:
Vlastnost guvernér
Abychom mohli sledovat, kolik dovedností mají postavy poté, co se stanou guvernérem, zavedli jsme novou vlastnost guvernér (zde jako Strategos pro Byzantskou říši). Tato vlastnost nabízí mimo jiné odstupňované bonusy k měsíčnímu zisku vlivu.
Rada lenního pána
Členství v císařské radě je snadný způsob, jak si zajistit další vliv. Spolu s některými dalšími bonusy, které se týkají konkrétně herního stylu administrativní říše.
[Členství v radě lenního pána vám každý měsíc přináší významný zisk vlivu.]
Povinnosti guvernéra
Zejména guvernéři mají některé další možnosti, jak získat vliv. Jste správcem, tedy v první řadě máte dohlížet na území, do jehož správy jste jmenováni, a spravovat ho. Pokud své povinnosti plníte dobře, tak za to budete odměněni, především vlivem, ale o tom více níže.
Aliance
Aliance jsou důležité pro každou říši a typ vlády a v případě administrativní vlády tomu není jinak. Pokud se vám podaří uzavřít alianci s hlavou jiného šlechtického rodu v rámci říše, tak získáte vliv každý měsíc. Ty se sčítají, takže čím více aliancí máte, tím větší vliv získáte.
[Měsíční vliv získáte díky alianci s vaším lenním pánem a hlavami jiných šlechtických rodů. Upozorňujeme, že hodnoty nejsou v současné době správně formátovány.]
Vylepšení panství
Hlavní budova vašeho panství nabízí při vylepšování bonusy za vliv. Na vašem panství můžete postavit další vnitřní a vnější budovy, které vám pomohou získat ještě více vlivu, například komnaty pro hosty.
[Sídlo poskytuje +2 vlivu měsíčně.]
[Komnaty pro hosty poskytují bonus +4 % k měsíčnímu vlivu na úrovni 2.]
Vylepšení državy
Výstavba nebo držení určitých budov v rámci vašich držav také přináší zisk vlivu. Přidali jsme například nový typ budovy Rybářství šneků, kterou lze postavit v okolí Středozemního moře. Poskytuje dodatečný měsíční vliv, který se zvyšuje s tím, jak budovu vylepšujete.
[Budova Rybářství šneků.]
Utrácení vlivu
Nyní, když víme, jak získat vliv, tak se přirozeně nabízí další otázka, tedy co s ním můžeme dělat? Vlastně je toho hodně! V první řadě je vliv klíčovým faktorem při zajišťování guvernérských postů jak pro sebe, tak pro příslušníky svého rodu, a to prostřednictvím investic do nástupnických kandidátů (k tomu, jak to funguje, se vrátím později), ale obecně jej využijete k tomu, abyste stoupali po politickém žebříčku různými způsoby. Například:
Vyžádání pozice v radě
Administrativní vazalové mají možnost požádat o pozici v radě prostřednictvím svého vlivu. Bude vás to stát poměrně dost vlivu, ale existují způsoby, jak tuto částku snížit. Máte také možnost vyžádat si pozici v radě pomocí háčku, což je podstatně nákladově efektivnější, protože po vstupu do rady získáte určitý vliv.
[Interakce při žádosti o pozici v radě stojí vliv a váš lenní pán ji může odmítnout.]
Vynucení připojení k frakci
Nemusíte se spoléhat pouze na háčky, ale můžete donutit ostatní vazaly, aby se připojili k vaší frakci utrácením vlivu. Šikovný nástroj, když potřebujete jen malou dodatečnou podporu pro vaši nárokovatelskou frakci, abyste mohli prosadit váš nárok na trůn.
[Vynucení připojení k frakci umožňuje použít vliv místo háčku.]
Navržení aliance
Když navrhujete alianci, tak můžete využít váš vliv, abyste zvýšili pravděpodobnost, že cílová postava návrh přijme.
[Navržení aliance, které vám umožní utratit vliv jako prostředek ke zvýšení šance na přijetí návrhu.]
Petice lennímu pánovi
Pro postavy v administrativní vládě stojí rozhodnutí podat petici svému lennímu pánovi místo obvyklé prestiže vliv.
[Rozhodnutí o podání petice lennímu pánovi z pohledu guvernéra.]
Posílení správy
Váš vliv můžete dobře využít tím, že budete pomáhat vašim guvernérům, a zároveň díky tomu získáte od nich určitý názor.
[Použití interakce Posílení správy stojí vliv a zlepšuje vaše guvernéry.]
Panství
V předchozím vývojářském deníku jsme vám ukázali náhled na panství, takže už možná víte, jak vypadá. Pokud jste ho však ještě neviděli, tak zde je panství, které se nachází v Konstantinopoli, v celé své kráse.
[Panství s několika postavenými a modernizovanými budovami.]
Chvíli nám trvalo, než jsme se shodli na konečném výtvarném stylu. Prošli jsme několik možností, než jsme se rozhodli pro styl inspirovaný středověkými rukopisy, který vidíte výše. Nejenže vypadá skvěle, ale má v sobě i spoustu svéráznosti. Perspektivy jsou mírně posunuté, lidé mohou mít zvláštní postoje atd. Víceméně to, co byste očekávali od skutečných středověkých ilustrací. Rozhodli jsme se pro tento výtvarný styl namísto opětovného použití předchozího stylu, který se nacházel v rozhraní turnaje, protože působí vkusněji a autentičtěji pro danou dobu, a také je mnohem flexibilnější pro jiné lokace. Budovy, které stavíte, vypadají každá jinak a existují různá pozadí, která jsou závislá na místním terénu, kde se vaše panství nachází. Pozadí poskytují velkou vizuální rozmanitost, ale ve skutečnosti jsme chtěli dát lepší pocit z lokace. Pokud je vaše panství umístěno v horách, tak chceme, aby to hra odrážela. Dává to mnohem silnější pocit sounáležitosti a ponoření do děje. Uměleckému týmu patří pochvala za dobře odvedenou práci!
V administrativní říši jsou to rody šlechticů, na kterých skutečně záleží. Každá hlava rodu bude mít přístup k panství, které představuje celkové bohatství rodu a případné drobné pozemky, které může vlastnit. Šlechtický rod sice nemusí držet žádné místodržitelské úřady, ale stále se jedná o vlivné šlechtice, kteří vlastní velké panství. Účel panství je dvojí. Jednak vám poskytuje mocenskou základnu, o kterou se můžete kdykoli opřít, a funguje také jako váš domov a místo, kde vaše postava pobývá, když nemáte žádné jiné tituly. Za druhé existuje jako prostředek k postupu, tedy takový, který si můžete přizpůsobit svým vlastním potřebám a hernímu stylu. Panství vám poskytuje přístup k celé řadě budov a vylepšení, které vám poskytují různé bonusy, odemykají nové interakce nebo rozhodnutí a různými způsoby vylepšují váš stávající soubor nástrojů. Je to bezpochyby jeden z hlavních zdrojů zvyšování vašeho vlivu.
[Strážní ubytovny a její nápověda, která ukazuje účinky.]
Panství mohou být samy o sobě velmi silné. Proto jsou omezena na jedno na rodinu, které vlastní a kontroluje hlava rodu. Pouze hlava rodu může stavět nové budovy a vylepšovat ty stávající, podobně jako pouze hlava dynastie může vybírat a odemykat dynastické odkazy.
Jedním z našich hlavních cílů je poskytnout vám dostatek možností, co můžete stavět, ale budovy by také měly mít určitou míru vzájemné součinnosti. Až budete zvažovat své možnosti a co postavit, tak chceme, abyste si dávali pozor na to, jak se budovy a vylepšení vzájemně doplňují.
Budovy
V rámci svého panství můžete vybudovat dva různé typy vylepšení. Prvním z nich jsou budovy. Jeden slot na budovy máte vyhrazený pro vaši vilu neboli sídlo, které je trochu zvláštní, protože s touto budovou vždy začínáte minimálně na první úrovni a nikdy ji nemůžete zbourat. Kromě vašeho sídla máte celkem šest slotů, ve kterých můžete postavit libovolné dostupné budovy. Dva z těchto slotů jsou k dispozici hned od začátku. S každou úrovní vašeho sídla pak odemknete další slot. Na první úrovni budete mít dva sloty, na druhé tři sloty a tak dále, dokud na páté úrovni nedosáhnete maxima šesti slotů.
K dispozici je mnohem více budov, než kolik máte slotů, takže si budete muset vybrat, co chcete postavit. Budovy však můžete kdykoli snadno vyměnit, takže pokud si to někdy rozmyslíte, tak nezůstanete u ničeho. Výměna budovy vás nebude stát nic jiného než zlato, které je potřeba na stavbu nové budovy.
Tím však vaše možnosti nekončí. Některé budovy (ale ne všechny) mají více větví, kde si můžete zvolit další specializaci vašich budov. Větve často sdílejí některé účinky ze základních úrovní, než se rozdělí na samostatné větve, ale pak budou poskytovat mírně odlišné bonusy točící se kolem podobného tématu.
[Svatyně a její různé větve a úrovně.]
[Skladiště a její různé větve a úrovně.]
Vylepšení
Druhým typem vylepšení pro sídla jsou modernizace budov. Na rozdíl od samotných budov se tyto budovy staví uvnitř stávajících budov. U panství jsou vylepšení dostupná v sídle. Sídlo má k dispozici omezený počet slotů pro vylepšení. Hned od začátku máte přístup ke dvěma slotům a další sloty získáte, jak budete své sídlo vylepšovat. Až se vaše sídlo dostane na pátou úroveň, tak budete mít k dispozici ne méně než deset slotů pro vylepšení, které můžete zaplnit podle libosti.
Vylepšení mohou mít také další větve k budování, ale většina vylepšení je nemá. Mají také tendenci mít v porovnání s budovami celkově méně úrovní. Budovy mají obvykle šest úrovní, ale v některých případech mohou mít i méně, zatímco vylepšení se obvykle blíží čtyřem úrovním.
Všechny tyto rozdíly by vám měly poskytnout dostatek možností v průběhu mnoha stovek let, které hra zahrnuje.
[Vylepšení a sloty pro vylepšení vašeho sídla.]
Příklady budov
Podívejme se na několik dalších příkladů toho, co můžete postavit a jaké účinky můžete očekávat.
Vaše sídlo můžete vylepšit o knihovnu, ve které je hlavní důraz kladen na životní styl učení. Toto konkrétní vylepšení má k dispozici dvě odlišné větve. Jedna z nich se hezky váže ke vzdělání, věnuje se vylepšování pozice u dvora učitele a umožňuje vašim dětem získat vzdělání páté úrovně.
[Vylepšení Vzdělávacího sálu poskytuje řadu užitečných bonusů.]
Sídlo lze také rozšířit o vinárnu, která se následně změní na vinný sklep. Vylepšení odemkne novou možnost aktivity pro hostiny, která vám umožní utratit část zlata a získat tak vliv za každého hosta, který se hostiny zúčastní. Každá úroveň odemkne odpovídající úroveň aktivity, což vám umožní utratit více zlata za větší množství získaného vlivu. Hostiny již nejsou jen prostředkem k získání prestiže a veřejného mínění, ale stávají se mnohem ústřednějším nástrojem, když se snažíte získat více vlivu.
[Modernizace vinárny pro panství slouží jako potenciální zdroj generování vlivu.]
Vinice je dalším skvělým příkladem. Tato budova vám poskytuje stálý příjem zlata, což je již docela užitečné, ale skutečná hodnota plyne z toho, že máte také výše zmíněnou vinárnu, protože zvyšuje množství vlivu získaného při použití odemčené možnosti aktivity pro hostiny.
[Vinice, výborná volba pro případ, že potřebujete zlato i dodatečný vliv.]
Modifikace
Jako obvykle můžete očekávat, že panství bude velmi dobře modifikovatelné. Změnu, odstranění nebo přidání budov lze snadno provést přímo ve skriptu. Můžete přidat libovolný počet úrovní nebo možností větvení. Ikony a grafiku lze také snadno upravit, protože je nastavíte pro každou budovu zvlášť. Na snímcích výše můžete například vidět, jak používáme jedinečné ikony pro každou větev budovy.
Jakékoli úpravy znaků fungují hned a jsou aplikovány na majitele panství. Pro cokoli složitějšího jsme umožnili použití parametrů, podobně jako je tomu již u kultur nebo víry.
Můžete dokonce nastavit nové typy, zcela oddělené od panství, které se budou používat, jak se vám zlíbí. Už se nemůžeme dočkat, co všechno vymyslíte!
To je pro dnešek vše! Ještě jsme ale zdaleka neskončili, takže se vrátíme s druhou částí příští týden, kde se budeme věnovat guvernérům více do hloubky, jak pracují a co dělají každý den, a také tomu jak administrativní říše řídí své jednotky a další!