Dobrý den, generálové, tady je Katten, komunitní manažerka, abych vám pověděla o DLC Zkouška věrnosti, vůbec prvním balíčku zemí pro Jižní Ameriku. Naším cílem bylo vytvořit vzrušující zážitek, který vám umožní pocítit sílu budování regionální velmoci, abyste mohli čelit vznikajícím mezinárodním hrozbám nebo využít její sílu k rozšíření vašeho impéria do zahraničí.
V loňském roce jsme oznámili vytvoření nového týmu, který se věnuje tvorbě obsahu. Výsledkem jejich úsilí je balíček zemí Zkouška věrnosti, který představuje tři hlavní stromy zaměření pro Brazílii, Argentinu a Chile. Kromě toho představuje další obsah pro staré i nové značky v Jižní Americe. Pokud jste ještě neviděli náš oznamovací trailer, tak se na něj určitě podívejte níže!
Než předám slovo našemu návrháři obsahu, který vede vývoj pro Brazílii, tak bych vás chtěla také informovat, že v rámci našeho úsilí o další obsah pro HOI4 tým pracuje také na dalším velkém a vzrušujícím projektu, který bude spuštěn později v tomto roce. Takže zůstaňte naladěni a jako vždy vám přeji hezký den!
Úvod
Dobrý den! AveeBee je tady, aby vám všem představil práci, kterou děláme v Jižní Americe, a začínáme hlubokým ponořením do historické Brazílie! Někteří z vás jsou pravděpodobně velmi dobře obeznámeni s historií tohoto státu v tomto časovém období (vidíme vás, hráči Brazílie!), ale pravděpodobně je vás mnohem více, kteří nejsou s touto oblastí historie až tak dobře obeznámeni, kromě tedy brazilských expedičních sil. Pokusím se tedy podat stručný přehled o tomto státě před rokem 1936 a jeho zastoupení ve hře, než přejdu k užším kapitolám historických událostí od vzniku Estado Novo, Vargasovy éry a případné účasti Brazílie ve druhé světové válce po boku spojenců.
Kontext před rokem 1936
Po pádu brazilského císařství a jeho obnově jako republiky ovládli hospodářský a politický život země oligarchové ze zemědělského průmyslu. To náhle skončilo v roce 1930, kdy Getúlio Vargas vedl revoluci, která svrhla starou republiku. Následně se národ pokusil vytvořit nový republikánský systém, který by se vyhnul problémům svého předchůdce. Různé síly, které Vargase podporovaly, však nakonec vytvořily ústavu, která žádnou z nich neuspokojovala. V tomto mocenském vakuu ovládl Vargas jako prezident politiku státu.
Uprostřed tohoto politického zmatku zorganizovala komunistická strana a její spojenci koncem roku 1935 pokus o vlastní revoluci. Ačkoli byla tato revoluce nakonec potlačena silami věrnými vládě, tak její důsledky se projevily ještě v roce 1936, kdy se establishment chystal odsoudit a potrestat vůdce hnutí. Navíc strach z komunistické infiltrace do společnosti poskytl politikům a armádě ospravedlnění pro jejich autoritářštější politiku v následujících letech.
Dalším vnitřním problémem, který Brazílii trápil po celá desetiletí, byla otázka separatismu. Mnohé ze států, které tvořily republiku, se v té či oné době pokusily o odtržení nebo v nich přinejmenším existovala rozsáhlá separatistická hnutí. Mnohá z těchto hnutí vyrostla z pocitu, že je federální vláda zanedbává. Souvisejícím problémem v té době byla problematika banditů Cangaço, kteří působili na severovýchodě Brazílie. Ačkoli jejich činnost byla násilná, tak často si získávali podporu chudých obyvatel pro svůj odpor a útoky proti bohatým v regionu.
Pokud jde o ekonomickou stránku, tak Brazílie byla velmi postižena velkou hospodářskou krizí. Jako převážně těžební ekonomika založená na zemědělství a vývozu surovin se začala hroutit, když ostatní země přestaly dovážet její zboží, jako je káva. Vláda se pokoušela různými opatřeními stabilizovat situaci, ale do roku 1936 ekonomika stagnovala. Jak se v tomto období často stávalo, tak to vedlo k tomu, že se mnoho Brazilců obrátilo k radikálnějším ideologiím, které je měly vyvést z chudoby a nejistoty.
V oblasti zahraniční politiky se Brazílie před první světovou válkou zapojila do závodů v námořním zbrojení se svými sousedy v Argentině a Chile, které vyvrcholily řadou slavných dreadnoughtů, jako byl Rio de Janeiro, který skončil v rukou Osmanské říše a nakonec Spojeného království. Brazílie se během první světové války přidala na stranu spojenců po útoku Německa na civilní lodní dopravu v roce 1917, což umožnilo tehdejší nepopulární vládě soustředit hněv národa na nepřátele v zámoří. V meziválečných letech se Brazílie měla soustředit především na své domácí problémy, ale přetrvávaly obavy, že by starý nepřítel Argentina mohl využít vnitřních rozporů Brazílie.
Ve hře tyto problémy zastupuje řada národních duchů, které je třeba překonat, má-li národ prosperovat nebo expandovat. (Ikony se mohou před vydáním změnit)
1936-1938
Období, ve kterém hra začíná, se točí především kolem Vargasovy snahy udržet si moc v rámci omezení daných vadnou ústavou z roku 1934. Jak uvidíme v průběhu tohoto deníku, tak Vargas je zvláštní postava, která se často vymyká obvyklým politickým kategoriím, do nichž často zařazujeme vůdce. K moci se dostal na vlně liberálního reformismu, ale nakonec začal koketovat s principy soudobého fašismu a nakonec potlačil demokracii, aby se udržel u moci. Prováděl však také reformy, které oslovovaly chudé venkovské obyvatelstvo a městské dělníky. Aby to ve hře bylo znázorněno, tak začíná Vargas jako vůdce vládnoucí demokratické prozatímní vlády, ale nezůstane jím dlouho.
(Vargas dostane nový portrét, ale ještě nebyl připraven na zapojení do hry.)
Dále se podíváme na historickou část stromu zaměření.
Jak už asi tušíte, historická část se částečně překrývá i s větvemi alternativní historie, ale ty si nechávám relativně skryté pro pozdější vývojářský deník. První část této větve vyžaduje vybudování dostatečné podpory mezi vojenským nebo fašistickým hnutím, aby bylo možné zorganizovat převrat.
Jak můžete vidět na předchozích snímcích národních duchů „Slabá vláda“ a „Výjimečný stav“, tak Brazílie začíná s tikající časovanou bombou s neustále rostoucí podporou nezařazených a komunistů. To vyžaduje, aby se hráč zaměřil na co nejrychlejší omezení komunistického vlivu. Historicky si Vargas získal podporu armády tím, že zaujal tvrdý protikomunistický postoj. Mezitím se také snažil získat pro svou věc integralistické hnutí, aby oslovil městské dělníky, kteří by se jinak mohli obrátit ke komunismu. Integralistickému hnutí se budeme věnovat v některém z pozdějších deníků, ale prozatím jej můžete považovat za brazilskou obdobu italského fašismu.
S dostatečnou antikomunistickou/antidemokratickou podporou to vyústí v zaměření „Cohenův plán“. Historicky byl dokument, který nesl tento název, zfalšován silami spřízněnými s vládou. V dokumentu byly údajně nastíněny plány na komunistické převzetí moci v Brazílii a vláda jej využila k ospravedlnění vlny autoritářských opatření používaných k ochraně státu. Přestože byl dokument naprostým podvrhem, tak se Vargasovi podařilo oslabit demokracii. Ve hře je pro získání tohoto zaměření nutné, aby hráč splnil následující zaměření: „Estado Novo“.
Vargasova éra
Estado Novo, neboli Nový stát, znamená prozatímní konec demokracie v Brazílii. Vargas sice zůstává u moci, ale jeho ideologie se spolu s vládnoucí vládou mění na neangažovanou. Aby upevnil své uchopení moci, tak využil Vargas nejen mimořádných pravomocí ústavy z roku 1934, ale vypracoval i zcela novou autoritářskou ústavu inspirovanou tehdejší polskou ústavou.
Nalevo od této větve máme řadu zaměření, která představují využití nové ústavy omezením separatistického hnutí (dekret číslo 37 – toto zaměření odstraňuje národního ducha separatistického hnutí) a zvýšením stability omezením politických hnutí a zvýšením zaměstnanosti.
Ve středu stromu máme řadu zaměření, která jsou společná s integralistickou cestou a která se týkají nastartování ekonomiky, rozšíření národních zpravodajských služeb a výzkumných kapacit.
Průmyslový strom zaměření
Než se vrhneme na zahraničněpolitickou větev stromu historického zaměření, tak se podívejme na průmyslovou větev.
Vzhledem k výše zmíněným dopadům velké hospodářské krize je hlavním cílem Brazílie překonat závislost na vývozu kávy a místo toho vybudovat domácí průmyslovou základnu a spotřební ekonomiku. Jak se historicky stalo, tak prvním krokem k tomuto cíli bylo zřízení ministerstva kávy, které mělo lépe kontrolovat nabídku a cenu vyvážené kávy.
V této době vznikla v Brazílii také řada rozhlasových stanic, které informovaly a bavily veřejnost. Mnohé z nich se však nakonec staly propagandistickými stanicemi Vargasova režimu.
Řada zaměření v tomto oboru zasahuje modifikátorem do mnoha brazilských oblastí, které byly v minulosti opomíjeny. Například zaměření „Těžba surovin“ poskytuje bonus k výzkumu a snižuje postih modifikátoru zanedbaného státu.
Řada z nich vám bude povědomá, protože různými způsoby rozšiřují průmysl, infrastrukturu a efektivitu. Přeskočíme tedy ke konci této větve a podíváme se na některá unikátnější zaměření Brazílie. Na konci zde máme dvě zaměření, která hráči umožňují vybrat si mezi založením domácí automobilové společnosti (mající podobu vojensko-průmyslové organizace pro ty, kteří budou hrát s DLC Zbraně proti tyranii) nebo rozšířením vazeb s Ford Motor Company prostřednictvím rozšíření „Fordlandia“. Fordlandia je fascinující část brazilské historie, v níž Ford založil kolonii, aby rozšířil výrobu kaučuku pro své automobilové pneumatiky. Během druhé světové války se přístup ke kaučuku stal pro spojence klíčovým a Brazílie se snažila uspokojit tuto poptávku.
V této větvi máme také lehkou alternativní historii, která Brazílii umožnila založit své současné hlavní město o několik let dříve, než tomu bylo v minulosti.
Možná jste si také všimli zaměření této větve s názvem „Deal with the Cangaço“. Řada oblastí v severovýchodní Brazílii začíná hru s negativním modifikátorem tam, kde působí Cangaço. Jednou za čas mohou provést misi, která sníží stabilitu nebo jim umožní rozšířit svůj vliv do nové oblasti. Výše zmíněné zaměření proto odemyká rozhodnutí, která umožní uskutečnit operace vymáhání práva, které odstraní negativní modifikátor z příslušné oblasti.
Máme několik zajímavých alternativních interakcí s Cangaço, ale na ty si budete muset počkat, protože se objeví ve vývojářském deníku, který se bude týkat alternativní historie!
Druhá světová válka
Vraťme se k historické politické větvi. Po ustálení domácí a hospodářské situace v Brazílii lze pozornost přesunout na zahraniční záležitosti. Z historického hlediska Vargas a jeho režim zlikvidovali velkou část demokratického aparátu Brazilské republiky. Mocnosti Osy proto měly zájem podporovat obchod s Brazílií a Spojené státy se stále více obávaly, že se tento stát spojí s fašismem. Navzdory obavám z eroze demokracie se proto USA snažily získat Vargase na svou stranu, aby si zajistily, že Brazílie zůstane jejich spojencem.
Většina pokusů USA o ovlivnění Brazílie spočívala v hospodářské a vojenské podpoře, například v pomoci při výstavbě rozsáhlého závodu na výrobu oceli poblíž Ria de Janeira výměnou za zřízení leteckých základen pro americké letectvo v severovýchodní Brazílii. Toto spojení s USA však také sloužilo k tomu, aby se odvěký nepřítel Brazílie, Argentina, byl odrazen od útoku z obavy před americkou odvetou.
Když v Evropě vypukla druhá světová válka, tak se začala zvyšovat poptávka po brazilském kaučuku a dalších surovinách, protože přístup k britským kontrolovaným kaučukovým plantážím a zásobovacím trasám přes moře se stal zranitelným vůči zásahům Osy. Jak se vazby mezi Brazílií a Spojenci prohlubovaly, tak začaly německé ponorky útočit na brazilskou lodní dopravu v Atlantiku. To přimělo Brazílii, aby v roce 1942 vyhlásila Německu válku.
Ve hře tuto situaci znázorňujeme v řadě zaměření a rozhodnutí, kdy se Brazílie může rozhodnout spolupracovat se Spojenými státy a získat některé bonusy, ale USA budou očekávat, že se Brazílie do dvou let zapojí do války. Pokud tak neučiní, tak USA vojensky „zasáhnou“, aby zajistily, že Brazílie bude v budoucnu činit lepší rozhodnutí…
Vstup do války samozřejmě vede k vytvoření ikonických brazilských expedičních sil a řady nových 3D modelů.
Historicky se brazilské expediční síly účastnily bojů v Itálii a hrály klíčovou roli při porážce sil Osy. Je však samozřejmě na vás, jak hodláte vaše síly nasadit, abyste válku vyhráli. Na některých snímcích obrazovky jste si možná všimli některých alternativně historických zaměření. Více se jim budeme věnovat, až budeme v příštích týdnech probírat alternativně historickou Brazílii.
Vojenská větev
Někteří z vás si možná všimli, že jsem se zatím zaměřil na politickou a ekonomickou stránku stromu zaměření. Nebojte se, máme také samostatnou vojenskou větev, kterou strom zakončíme.
Protože mnoho národů, které v tomto DLC rozšiřujeme, začíná na začátku hry s poměrně podobnými vojenskými schopnostmi a problémy, tak jsme se rozhodli vytvořit základní vojenské odvětví, které budou využívat všechny nové státy. Země však mají svá vlastní jedinečná zaměření a efekty postavené kolem tohoto odvětví, aby lépe reprezentovaly jedinečnější aspekty jejich historie, stejně jako ikony specifické pro danou zemi atd.
Jak je vidět na výše uvedených snímcích obrazovky, tak odvětví obsahuje odlišné dílčí větve armády, námořnictva a letectva. Záměrem těchto dílčích odvětví je poskytnout co nejvíce možností pro vytvoření armády skutečně na míru, aniž by se země stala nepřiměřeně silnou. To však neznamená, že nelze plně využít celý strom zaměření a udělat z Brazílie vojenskou velmoc, je to zcela možné.
Závěr
Doufám, že vám to přiblíží, co pro vás všechny máme připraveno. Jako vždy, pokud máte nějaké otázky, tak je neváhejte napsat níže. V příštích týdnech budu na tento deník navazovat deníkem o alternativní historii Brazílie. Příští týden se však také můžete těšit na vývojářský deník pro Argentinu.
Díky za přečtení!
ZDROJ: https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/trial-of-allegiance-historical-brazil.1622218/