Dobrý den. Tady je Viktorie a dnes se budu věnovat zbývajícímu obsahu s tématikou Velké hry, který se objeví v DLC Sféry vlivu a doprovodné aktualizaci.
Aby nedošlo k nedorozumění, tak ráda bych vysvětlila, že žádný z obsahů uvedených v tomto vývojářském deníku, ani v tom minulém, nepřesahuje cíl Velké hry. Cíl Velké hry poskytuje podcéle, které udělují body za určité záznamy v deníku, a nástroj pro sledování skóre, který je propojen s velkou částí tohoto obsahu pro cílenější zážitek, nicméně není nutný k prožití tohoto obsahu. Veškerý obsah v tomto vývojářském deníku, pokud tomu není uvedeno jinak, je dostupný jak v sandboxovém režimu, tak i v průběhu plnění jakéhokoli cíle.
Afghánistán
Afghánistán v roce 1836 zdaleka není jednotnou zemí. Pomalý rozpad Durránské říše ho na desítky let ponechal ve stavu občanské války, kdy hlavní uchazeči o trůn vytvořili léna soustředěná v Herátu, Kábulu a Kandaháru. Kromě této neblahé vnitřní situace se afghánské státy ocitly v ohrožení expanzivních ambicí Persie ze západu, pronikající britské Východoindické společnosti z východu a ruského vlivu ze severu.
Všechny afghánské státy začínají s aktivním záznamem v deníku ‚Sjednocení Afghánistánu‘. Zatímco hlavními kandidáty na sjednocení Afghánistánu jsou Herát, Kandahár a Kábul, tak menší i chanáty Majmana a Kundúz mají tuto možnost také k dispozici, což umožňuje vytvoření Afghánistánu pod vedením uzbeckého chána.
Tento záznam v deníku umožňuje všem afghánským kandidátům na sjednocení se obrátit na Rusko nebo Velkou Británii s žádostí o vojenskou a diplomatickou podporu při sjednocování Afghánistánu. Pokud příslušná velmoc žádost uchazeče schválí, tak bude více nakloněna podpoře zmíněných kandidátů v diplomatických tazích a kandidát za závazek obdrží vojenské bonusy.
Po sjednocení se čerstvě vzniklý Afghánistán může rozhodnout, zda bude usilovat o další nároky na paštunskou a tádžickou domovinu i za cenu ztráty pověsti, a nebo zda zastaví svou expanzi.
Obsah týkající se sjednocení Afghánistánu bude k dispozici všem hráčům v bezplatné aktualizaci, která doprovází vydání DLC Sféry vlivu.
Persie
Persie v roce 1836 je země oplývající expanzivními ambicemi. Nově dosazený Mohamed Šáh upevnil svou moc a v rámci velkolepých ambicí, které by sjednotily persky mluvící obyvatelstvo Afghánistánu s Persií a rozšířily perský vliv do celé střední Asie, chce připojit knížectví Herát.
V DLC Sféry vlivu jsou tyto expanzionistické ambice reprezentovány prostřednictvím záznamu v deníku ‚Východní hranice‘. Tento záznam v deníku poskytuje nástroje potřebné k realizaci expanzionistických zájmů Persie, s tlačítky pro přiblížení se k Rusku nebo Británii, stejně jako získání nároků na zbytek Střední Asie za určitých podmínek.
Pokud Persie obsadí Herát, tak bude Británie varována a bude mít možnost požadovat, aby se Persie z oblasti stáhla. Pokud Británie tento požadavek vyšle a Persie se rozhodne ustoupit, tak to bude znamenat velký ponižující neúspěch v jejích expanzivních ambicích. Pokud Persie odmítne ustoupit, tak se stane Británie vůči Persii mnohem nepřátelštější a bude představovat významnou překážku pro její budoucí snahy.
Při expanzi na sever a východ se Persie setká s obrovskými trhy s otroky v Turkmenistánu a Uzbekistánu a bude muset otroky buď osvobodit, nebo je ponechat v zajetí.
Kromě toho bude mít Persie příležitost obnovit velké město Merv, kdysi jedno z největších měst na světě, než ho zpustošil Tolujchán.
Pokud se Persii podaří tento záznam v deníku úspěšně dokončit, tak je téměř jisté, že se stane samostatnou velmocí, tedy takovou, která bude schopna získat uznání, vyhnat Rusko i Británii ze Střední Asie a vynutit si ukončení Velké hry.
Tento obsah pro Persii je k dispozici všem hráčům, kteří vlastní DLC Sféry vlivu.
Korea
Přestože se Korea nachází daleko od Střední Asie, tak nezůstala Velkou hrou nedotčena. V polovině a na konci devatenáctého století začala pociťovat dopady evropského vlivu, což vyvolalo nepokoje mezi intelektuální vrstvou a rolnictvem. Filozofie Donghak neboli východní vzdělanost měla představit cestu k vytvoření demokratické a rovnostářské společnosti v Koreji a zároveň odmítnout pronikání cizích mocností.
Aby byla znázorněna izolace Koreje od světa během tohoto období dynastie Čoson, tak byl Koreji na začátku hry přidělen zákon o izolaci. Jakmile je tento zákon nahrazen jiným obchodním zákonem, tak v Koreji se vytvoří dostatečná míra nepokojů, začnou se projevovat účinky cizího vlivu a objeví se nový záznam v deníku. Záznam v deníku ‚Hnutí Donghak‘ představuje hybridní nábožensko-politické rolnické hnutí, které se v Koreji objevilo kolem konce 19. století. Dokud bude aktivní, tak revoluce zahrnující venkovský lid výrazně posílí.
Existují dvě cesty, jak odstranit hrozbu rolnického povstání. Buď snížit počet radikálů v Koreji na zvládnutelnou úroveň, nebo splnit požadavky, které hnutí po vládě požaduje. Dokud je hnutí Donghak aktivní, tak může vydat petici vládě, v níž požaduje, aby se Korea vrátila do izolace, povolila náboženskou toleranci a omezila moc Jangbanu. Přijetí petice potěší venkovský lid a sníží hrozbu bezprostřední revoluce, ale nesplnění jejích požadavků ve stanoveném čase situaci jen zhorší.
Pokud se hnutí zahrnující venkovský lid stane revolučním, tak záznam v deníku selže a masivně vystupňuje radikalitu hnutí i postup revoluce. To, co by dříve bylo pouhými občanskými nepokoji, se změní v téměř zaručenou občanskou válku, tedy válku, která by mohla být spojena s rizikem zahraniční intervence, jež by měla pro Koreu katastrofální následky.
Jako bonus bylo do Koreje přidáno několik událostí týkajících se čosonské monarchie, takže se zde objevily postavy jako Gojong a císařovna Myeongseong.
Tento obsah pro Koreu je k dispozici všem hráčům, kteří vlastní DLC Sféry vlivu.
Kavkaz
V DLC Sféry vlivu získávají oba protivníci Ruska v kavkazské válce, tedy Čerkesko a Kavkazský imamát, záznamy v deníku, které představují jejich roli v konfliktu. V případě Čerkeska je tento záznam v deníku doplněn vyhnáním Rusů z Kubáně a dosažením hranic, které požaduje Čerkeský parlament.
Buď po vypršení příměří mezi Čerkeskem a Ruskem, nebo po eskalaci války ze strany Ruska pomocí záznamu v deníku ‚Kavkazská válka‘, obdrží Čerkesko událost, která představuje historický parlament nezávislosti v roce 1861. Tato událost nabízí příležitost zaměřit se buď na modernizaci armády v rámci příprav na ruskou invazi, nebo se obrátit na zahraniční mocnosti s žádostí o uznání a podporu.
Zahraniční mocnosti se zájmem o kavkazský region získají možnost nabídnout Čerkesku uznání po skončení války s Ruskem a budou více nakloněny jeho podpoře v obranné válce.
Kavkazský imámát se dočkal i záznamu v deníku, který se týká jeho boje za nezávislost. Připojený modifikátor poskytuje imamátu výhody v oblasti morálky a obrany v oblastech, které vlastní.
Jakmile zemřou počáteční vůdci Čerkeska, tak může imám použít tento záznam v deníku k vyslání vůdce do Čerkeska, čímž podpoří formální spojenectví mezi oběma státy.
Pokud Imamát a Čerkesko zvrátí průběh svých válek a vyženou Rusko ze severního Kavkazu, tak ruská vláda již nebude mít možnost uplatňovat v regionu svůj vliv. Bude nucena buď se pokusit udržet svou správu prostřednictvím bouře radikalismu, nebo se z regionu stáhnout. V závislosti na sociálních technologiích, které si Rusko odemklo, může mít rozpad Kavkazu podobu obnovení některých jeho tradičních království, vzniku moderních národnostních států nebo vytvoření jednotného Zakavkazska.
Na obrázku: Třetí možnost odemkne technologie nacionalismu a čtvrtá možnost pannacionalismus.
Na obrázku: Výsledek první možnosti.
Tento obsah pro Kavkazský imamát a Čerkesko je k dispozici všem hráčům, kteří vlastní DLC Sféry vlivu.
Získávání uznání
Záznam v deníku ‚Získání uznání‘ umožňuje neuznané mocnosti pracovat na získání statusu uznávané mocnosti. Tento záznam v deníku nahrazuje v současnosti existující válečný cíl ‚Vynutit uznání‘, ačkoli porážka velmocí ve válkách stále přináší neuznanému státu obrovské výhody, tak to není jediná cesta.
Podmínky, které jsou pro uznání výhodné, zahrnují porážku velkých mocností nebo velmocí ve válkách, vysoké hodnoty v rámci statistiky, například u HDP na obyvatele, životní úrovně a gramotnosti, dále je to uzákonění volebního práva a využití nové diplomatické akce proti velmocím ‚Žádost o velvyslanectví‘.
Diplomatická akce ‚Žádost o velvyslanectví‘ je jedinečná pro tento záznam v deníku a umožňuje požádat o velvyslanectví u velmocí. Každá velmoc, která je ochotna přijmout velvyslanectví, zvýší pokrok směrem k uznání o 10 %.
Mezi podmínky, které poškozují uznání, patří špatné ekonomické ukazatele, porážka ve válce a některé regresivní zákony, které ukazují, že daný stát není spolehlivým obchodním partnerem.
Získávání uznání bude k dispozici všem hráčům v rámci bezplatné aktualizace 1.7.
A to je vše. Děkujeme za přečtení.