Ahoj všichni! Vítejte u tohoto vývojářského deníku, který vysvětluje tvůrčí vizi prvního základního rozšíření hry Crusader Kings III. V tomto článku se s laskavým svolením jednoho z našich talentovaných herních designérů (a historika středověkých epidemií) dozvíte, jak se toto rozšíření Legendy o mrtvých vyvíjí.
Roku Páně 1346 byl krymský přístav Caffa obléhán Zlatou hordou. Tehdejší italský notář de Mussis zapsal, že přes jeho hradby byly přehazovány mrtvoly nemocných, a tak se do Evropy dostal černý mor. Téhož roku porazil anglický král Eduard III. v bitvě u Kresčaku vojska francouzského krále Filipa VI. O dva roky později se Eduard pokusil vytvořit Řád kulatého stolu, inspirovaný hrdinskými činy krále Artuše a později přeměněný na Podvazkový řád.
Jak již náš herní ředitel zmínil v přehledu Kapitoly III z minulého týdne, tak zkoumáme nový typ rozšíření zaměřený na systémy, které ovlivňují celou mapu. Na začátku jsme pro něj neměli název, ale věděli jsme, že chceme udělat něco většího s časem, který jsme měli, zatímco jsme plánovali další velké rozšíření.
Přibližně od 12. ledna 2021 jsme chtěli pokrýt epidemie. Stále máme někde uložené rané návrhy, ale na chvíli jsme to odložili, abychom mohli rozvíjet obrovské dílo, kterým bylo DLC Cesty a Turnaje. Tým však zůstal po celou dobu silně zapálený pro Epidemie a věděli jsme, že je to něco, čím se chceme znovu zabývat.
Brzy po vydání DLC Cesty a Turnaje bylo zřejmé, že nastal okamžik, kdy je třeba se epidemií znovu chopit, což však představovalo vlastní výzvy, mezi nimiž byla i jedna velmi důležitá, tedy jak je odlišit od jejich verze v Crusader Kings II?
Byli jsme si také velmi dobře vědomi poměrů ve světě, a tak jsme se rozhodli, že je důležité, aby se po mapě šířila také nějaká naděje.
Když jsme zkoumali, jak středověcí lidé vnímali pohromy, tak jsme si všimli, že v mnoha případech směřovali k obviňování panovníků, pokud jsou představiteli božské moci na zemi a Bůh nás trestá, pak to musí být proto, že vládce odvádí špatnou práci, že? To nás přimělo přemýšlet o tom, jaký dopad by to mělo na Legitimitu panovníka… a pak jsme začali přemýšlet o Legitimitě jako takové.
Jistě, ve hře už jsme měli Prestiž, ale ta nám připadala spíše jako reprezentace toho, co jste udělali a jak se prezentujete, než toho jak ‚jste způsobilí vládnout?‘, jak ‚vám lidé věří?‘, jak ‚jste pro to opravdu ta správná osoba?‘. Legitimita se zrodila jako způsob, jak tyto otázky ve hře reprezentovat, což vyvolalo otázku: Jak dokážete, že vaše vláda je legitimní?
Brzy jsme si vzpomněli na středověké královské rodokmeny, v nichž jsme sledovali rodokmeny trojských hrdinů, Karla Velikého, mytologických králů a dokonce i bohů. Dokázat, že jste potomkem Aenea, je nejjednodušší způsob, jak říct: ‚Jsem ta správná osoba, která má vládnout.‘ Vždyť je to tak.
‚Být urozený,‘ poznamenává středověký historik George Duby, ‚znamená moci se odvolávat na rodokmen.‘
To nás samozřejmě přivedlo k legendám a legendy se ve středověku rozhodně šířily. Král Artuš a jeho rytíři se stali tak populárními, že se brzy dočkali překladů a nových materiálů ve francouzštině, němčině, španělštině a italštině. Legendy se v průběhu staletí vymkly kontrole, měnily se a rozšiřovaly a vznikaly nové příběhy, které měly s jejich původním účelem jen málo společného.
V Legendách o mrtvých se spojují nejsvětlejší a nejtemnější okamžiky lidstva. Tedy příběhy o velikosti osvětlující zpustošenou zemi. Zpustošení a zoufalství, ale i naděje, která přichází po nich.
Epidemie budou pustošit vaši říši, způsobovat prudký pokles vývoje a zabíjet postavy bez rozdílu, protože Smrt nezná pána. Kromě našich stávajících nemocí budete moci trpět Svatým ohněm, Krvavým proudem a Spalničkami. Svatý oheň byl středověký název pro ergotismus, zatímco epidemie úplavice (často se objevující v závěsu za procházejícími armádami) byly známy jako Krvavý průjem. Zejména spalničky představují nebezpečí pro kojence, a pokud si hráči nedají pozor, tak mohou být zabijákem dynastie.
Podrobněji se jim však budeme věnovat, až budeme o epidemiích hovořit v některém z pozdějších vývojářských deníků.
Legendy vám umožní zapsat hrdinské činy vašich předků nebo opěvovat vlastní slávu. V příbězích, které vytvoříte, pokryjete mapu a získáte mimo jiné i zvýšení vašich dovedností.
Své vlastní legendy však nezískají jen lidé jako Herkules. Být věrným oddaným může také zplodit legendární příběhy o mučednictví a obětování. A samozřejmě budete moci vystopovat svou legendu až k nejlegitimnějším panovníkům minulosti. Šířením Legendy (a zvyšováním její kvality) získáte jedinečné odměny, například speciální Rozhodnutí nebo nové budovy. V takto silně systémovém rozšíření s epidemiemi i Legitimitou umožňují Legendy také příjemné historické zpestření a prvky roleplaye.
Příští týden se budeme věnovat Legendám a Legitimitě a jejich fungování ve hře a také se podrobněji podíváme na hrdinské (a někdy i špinavé) umění vytvořené pro toto rozšíření! A nebojte se, k epidemiím, zejména té nejslavnější z nich, se brzy dostane další pozornosti.
ZDROJ: https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/dev-diary-144-legends-and-lesions.1624034/