Vítejte u dalšího Tinto povídání. Nyní jsme se dočkali jedenáctého povídání o této super tajné hře! Tentokrát si popovídáme o vojenských záležitostech a rozdílech mezi odvedenci, žoldnéři a regulérními pluky.
Vojenská organizace
Přestože existuje velmi velké množství různých typů jednotek, tak všechny patří do jedné ze čtyř různých kategorií: pěchota, jezdectvo, dělostřelectvo nebo pomocné jednotky. Pěchota obvykle tvoří hlavní část většiny armád a typy jednotek mají v tažení specifické role.
Velikost pluku se v průběhu času mění, přičemž nejstarší pěší pluky používaly 100 mužů, zatímco na konci hry je v každém pěším pluku přibližně 3 200 mužů. Jezdecké, dělostřelecké a pomocné jednotky mají různou velikost.
Pluk také kategorizujeme buď jako odvedenecký, žoldnéřský, nebo pluk pravidelné armády. Ty může každá armáda libovolně přeskupit do libovolné velikosti a rozdělit své pluky tak, jak hráč uzná za vhodné. Pokud tedy chcete mít polovinu žoldnéřské skupiny v jedné armádě a druhou v jiné armádě, tak pak je to v této hře naprosto v pořádku.
Jedná se o unikátní jezdeckou jednotku z prvního věku, kterou mají některé kultury k dispozici.
Odvody
V první řadě tu máme odvedence, kdy můžete z bojeschopných mužů vytvořit bojovou jednotku. Tím získáte spoustu lidí, kteří za vás mohou bojovat, ale odvedenci mají několik drobných nevýhod. Především je můžete povolat pouze tehdy, když jste ve válce nebo čelíte povstalcům. Za druhé, když povoláte odvedence, tak se zmenší velikost těch skupin obyvatelstva, ze kterých je povoláváte, aby reprezentovali skupiny obyvatelstva, které odcházejí do války, a každý mrtvý muž je tak trvale ztracen… Když už jsme u toho, tak odvedenci nevznikají s žádnými zkušenostmi, o kterých by se dalo mluvit, a nemáte přímou kontrolu nad typem jednotek, které získáte. Další drobnou nevýhodou je, že odvedenci se neposilují ani během tažení. Provincie, ve které byly odvedenci povoláni, bude také produkovat méně potravin a surovin.
Povolat odvedence můžete buď ze všech provincií, nebo z každé provincie zvlášť.
Když ve Švédském království shromáždíme všechny bojeschopné muže, tak získáme 12 000 mužů!
Žoldnéři
Ve světě je k dispozici mnoho žoldnéřských skupin a v každé oblasti je možné rekrutovat alespoň několik z nich. Nejedná se však o nekonečné množství volné pracovní síly, protože jiné státy je mohou naverbovat dříve než vy. Žoldnéřská skupina se upisuje minimálně na 2 roky, ale pokud si to přejete, tak můžete smlouvu prodloužit. Více o tom, jak lze žoldnéře rekrutovat, se dozvíte v některém z dalších povídání.
Pluky pravidelné armády
Vaše pravidelná armáda se skládá z pluků, které nechcete rozpustit a které vyžadují nábor lidské síly. Tento nábor však nelze provádět všude, protože potřebujete speciální budovy umožňující nábor vojenských jednotek. Obvykle se jedná o stejný typ budov, které vám také poskytují živou sílu. Postupem věků se z pouhých několika speciálních budov, které poskytují nepatrné množství živé síly, dostanete k možnosti stavět odvodová střediska v místech vaší jádrové kultury.
Živá síla
Když už mluvíme o živé síle, tak v Projektu Caesar ji generují především budovy. Možná se teď ptáte, proč potřebujeme živou sílu, když máme skupiny obyvatelstva? Inu, živá síla pro nás představuje více či méně polovzdělané muže, které lze použít v armádě. A co je důležité, tak kdykoli pluk ztratí živou sílu, ať už v důsledku úbytku nebo boje, tak ztratíte i obyvatele.
Jedná se o jedinečnou stavbu pro mongolské stepní hordy.
Dalším aspektem, který je třeba vzít v úvahu, pokud jde o živou sílu, je to, že projekt Caesar nemá limity sil, ale místo toho jste omezeni počtem pluků, které můžete udržovat. Každý pluk vyžaduje každý měsíc určitou živou sílu, aby bylo možné udržet aktuální stav vojska.
Každý měsíc také vyžaduje slušné množství zboží, a pokud k němu vojsko nemá přístup, tak klesne jeho morálka a nebude schopno posílit nebo udržet svou současnou sílu.
Jak jste si mohli všimnout na některých obrázcích výše, tak jednotky mají poměrně dost jedinečných atributů. Některé jsou společné pro celou vaši zemi.
- Disciplína, která ovlivňuje přijaté poškození a způsobené poškození.
- Vojenská taktika, která ovlivňuje přijaté poškození.
- Morálka armády, která ovlivňuje, jak dlouho jsou vaše armády ochotny bojovat, než se zlomí.
- Síla pěchoty, jezdectva, dělostřelectva a pomocných sil, která ovlivňuje způsobené poškození pro daný typ jednotek.
Dále je zde armádní tradice, která se získává především z průměrných zkušeností vašich armád, které lze zvýšit jejich drilem, a ovlivňuje morálku i obléhací schopnosti vašich armád, přičemž vás také pomalu tlačí k na pozemní vs. námořní společenské hodnoty.
Toto není vše, co se týká vojenství, protože máme v plánu také povídání o námořnictvu, povídání o logistice a povídání o našem bojovém systému.
Příští týden se však vrátíme s něčím úplně jiným a spíše novými a unikátními funkcemi.