Vývojářský deník Europa Universalis V #15

Vítejte u 15. Tinto povídání, kde vás žádáme o zpětnou vazbu na naši extrémně šíleně přísně tajnou hru s kódovým označením projekt Caesar.

Jednou z věcí, o kterou mnozí žádali, byl podrobnější dynastický gameplay, takže tady je.

 

Postavy
Než se ponoříme do dynamiky dynastické hry, musíme si nejprve povědět něco o jejich stavebních kamenech, postavách.

european (1).jpg

Zde je evropský král z počátku 18. století.

I když nekopírujeme mechaniky z Crusader Kings, tak postava v Projektu Caesar je o něco živější než například v EU4. Postava se narodí, žije a nakonec zemře.

Každá postava má administrativní, diplomatické a vojenské atributy v rozsahu 0-100. Tyto atributy samozřejmě nepřidávají žádný druh many, ale ovlivňují to, jak dobře bude postava plnit určité role. Jedním z příkladů je, že diplomatické schopnosti admirála ovlivňují morálku námořnictva, které vede.

Nově narozené postavy začínají s hodnotou 0, která však roste až do jejich dospělosti v závislosti na tom, jakou vlastnost z dětství mají. Dětem a vnukům svých panovníků můžete během jejich dětství také přiřadit určité vzdělání.

gifted.png

Jedná se o vlastnost, která u dědice hráče zvyšuje šanci na nehody během lovu o 200 %.

Postavy vládnoucí zemi získají až 3 vlastnosti v závislosti na tom, jak dlouho vládnou.
Získávají se během vládnutí zemi. Postavy, které jsou generály nebo admirály, získají vlastnosti také po boji. Existují také jedinečné vlastnosti pro některé postavy.

Postavy mají také kulturu, ze které pocházejí, náboženství, které vyznávají, sledují, kde se narodily a kde momentálně žijí. Patří k nějakému stavu, což u většiny postav bývá šlechtický stav.

Mnoho postav bude mít také otce a/nebo matku. U některých historických postav na začátku hry tomu tak nutně nebude.

Počet manželů, které může postava mít, závisí na náboženství a zákonech, ale počet dětí, které se jim narodí, závisí spíše na plodnosti rodičů.

Co tedy můžete s postavami dělat? Inu, tohle není Crusader Kings, takže samotné postavy nejsou tak důležité a ani zde nejsou žádné události specifické pro postavy jako v Imperátorovi. V této hře jsou postavy nástrojem, který je třeba použít pro vyšší dobro. Pokud to znamená provdat svou dceru, abyste si zajistili spojenectví s Francií, pak to musíte udělat. Ve své zemi můžete organizovat sňatky, posílat méně užitečné postavy do klášterů, zušlechťovat velké lidi a mnoho dalšího.

ashanti (1).jpg

Jedná se o afrického panovníka v jeho trůnním sále, který je sice krásný, ale je to jen obrázek na pozadí…

Když už mluvíme o sňatcích, královské sňatky v projektu Caesar nejsou pouhým vysláním diplomata, zde je to mnohem omezenější, protože se musíte skutečně oženit se skutečnými postavami, a často se jedná o zásadní akci. Pokud se vám nepodaří sjednat královský sňatek s dostatečně prestižní zemí, která má mladou choť, tak můžete být nuceni se oženit s místním šlechticem z vaší země, nebo hůře, dokonce s neurozeným.

Královský sňatek mezi dvěma panovníky okamžitě vytvoří svazek mezi těmito dvěma zeměmi. Každá země má své vlastní dědické právo, které, pokud se liší, může způsobit rozpad unie, protože panovníci by byli odlišní. Na tomto místě asi nemusím posluchačům vysvětlovat rozdíl mezi sálským a polosálským právem, že?

bjälbo.png

A kdo byl zakladatelem této dynastie?

Dynastie jsou důležité, protože mají přímý i nepřímý vliv na diplomacii. Některé dědické právo upřednostňuje vlastní dynastii a stejná dynastie může zlepšit názory mezi zeměmi.

Stejně jako v téměř všech předchozích grandstrategiích hra sleduje, kdo v dané zemi vládl dříve, jen abyste se mohli vrátit a obdivovat je. Snažili jsme se sem dostat co nejvíce historie, i když moji pohanští tvůrci obsahu odmítají, aby byl původním švédským králem Odin!

ruler_history.png

Panovnické číslování a skutečná jména samozřejmě závisí na mnoha různých věcech.

Zůstaňte naladěni, příští týden se vrátíme a budeme hovořit o tom, jak bude fungovat kabinet.

ZDROJ: https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/tinto-talks-15-june-5th-2024.1685161/