Vývojářský deník Europa Universalis V #17

Vítejte u 17. Tinto povídání. V tomto díle vám poskytneme další informace o nejtajnější hře, na kterou jste si kdy mohli vzpomenout, o hře s kódovým označením projekt Caesar.

Dnes se ponoříme do hloubky a mechaniky toho, jak populační systém hry vlastně funguje.

Pro rekapitulaci uvádíme, že máme k dispozici 6 různých společenských tříd, přičemž šlechta, duchovenstvo a měšťané jsou považováni za vyšší třídu, zatímco rolníci, kmeny a otroci tvoří zbylé tři. Každá lokace má své obyvatelstvo a každá kombinace společenské třídy, kultury a náboženství vytváří ve hře jedinečný ‚pop‘. Tento pop může obsahovat 1 osobu nebo 250 milionů, ale stále se označuje jako ‚pop‘.

pop_browser.png

Design je okopírovaný ze staré hry, kterou jsem udělal před deseti nebo dvěma lety… Uživatelské rozhraní je trochu komplikované, ale líbí se mi možnosti prohlížení.

Populační kapacita
Každá lokace má svou populační kapacitu, která závisí na mnoha faktorech. Základem je vegetace, topografie a klima, zvyšuje ji také množství budov a zástavba. Pokud je počet obyvatel vyšší než současná kapacita, tak to má velmi velký vliv na migrační atraktivitu a růst počtu obyvatel.

Zatímco neexistuje žádné omezení, kolik rolníků, otroků nebo domorodců může být v jedné lokaci, tak množství skupin obyvatelstva vyšší třídy je omezené a závisí na tom, jaká infrastruktura pro tento typ popů existuje. Samozřejmě, pokud mají jejich panství peníze, tak mají tendenci chtít stavět budovy, které zvyšují počet jejich popů, aby dále zvýšili svou moc v zemi.

Existují důvody, proč chcete vyšší třídu popů, a ne jen vždy vytvářet rovnostářskou společnost, a to když kapitálová ekonomika rozvíjející se v tomto období silně závisí na měšťanech, takže jich chcete mít přiměřené množství. Chcete také duchovní vašeho státního náboženství, protože ti pomohou se stabilitou, a mít šlechtice správné kultury vám pomůže s diplomacií a válčením.

burgher_capacity.png

Tím, že se poplatky vybírají od určité třídy, se snižuje maximální počet obyvatel dané třídy.

Povýšení a degradování
Pokud může být více popů určité společenské třídy, tak budou popové časem povyšovat a stanou se příslušníky této třídy. I když existuje základní hodnota, tak povýšení do některých tříd, jako je šlechta, bude každý měsíc jen zlomkem této hodnoty. Pokud to chcete ve vaší zemi urychlit, tak můžete ke zvýšení použít člena kabinetu. Existuje mnoho faktorů, které ovlivňují rychlost povyšování popů, některé ovlivňují celou vaši zemi, jiné jsou spíše lokální, například během devastace nebo nedostatku kontroly. K degradaci dojde, když máte popy nad vaši kapacitu, a dojde k němu mnohem, mnohem rychleji než k povýšení.

promotion.png

Každý měsíc bude povýšeno 16 rolníků, aby se stali těmi, kteří jsou v Kalmaru potřeba.

Růst populace
Pouze rolníci a domorodci rostou organicky sami od sebe, ale všechny typy popů mohou vymřít v důsledku negativního růstu.

Přelidnění, nedostatek potravin, vyčerpání válkou a devastace mají na růst populace značný negativní vliv, zatímco přístup k volné půdě a dostatek potravin růst zvyšuje.

Nesmíme zapomenout, že populace může vymírat také přímo v důsledku nemocí a válek.

pop_growth.png

Klidné a pěkné, populace by zde měla pěkně růst.

Asimilace
Asimilace je velmi pomalý proces a popové se asimilují s hlavní kulturou v základních lokacích, pokud patří ke kultuře, kterou vaše země neuznává. Významný vliv na to mají společenské hodnoty a nedostatek kontroly, ale existují i budovy a další věci, které ji mohou ovlivnit. Ve většině významně obydlených oblastí přirozený růst popu předstihne asimilaci. Existuje však akce kabinetu, při které můžete zvýšit asimilaci v určité provincii.

monthly_assimilation.png

Bohužel je to v této lokaci pomalý proces, 3 popy se asimilují příští měsíc.

Konverze
Konverze popů funguje podobně jako asimilace, ale jsou zde dva zásadní rozdíly. Za prvé, existují mechaniky a systémy, které někdy mění náboženství popů oproti tomu, jaké si vaše země může přát. Za druhé, obvykle nedochází ke konverzi, ale musíte aktivně prosazovat konverzi náboženství v provincii pomocí kabinetu. Množství obyvatel, kteří každý měsíc konvertují, závisí na tom, jaký typ budov můžete mít, na vašich společenských hodnotách, zákonech, které můžete vydat, nebo na výsadách udělených duchovenstvu. Pokud je vaše duchovenstvo také velmi mocné, tak konverze bude rychlejší.

monthly_conversion.png

103,26 % ze základní konverze 0 bude stále 0 popů.

Migrace
Existuje několik způsobů, jak mohou popové migrovat, přičemž o několika z nich, které se týkají kolonizačního aspektu hry, bude řeč v pozdějších Tinto povídáních. Existuje také obsah, který provádí migraci, kdy události, katastrofy nebo jiný naskriptovaný obsah nastaví specifickou migraci z jednoho místa na druhé.

Existuje však také mechanika přirozené migrace, kdy se obyvatelstvo bude přesouvat mezi jednotlivými lokacemi. Obyvatelé se budou stěhovat z míst, která mají negativní migrační atraktivitu, a půjdou do místa s vyšší migrační atraktivitou na stejném trhu. Popům z vyšších tříd je obvykle migrace povolena, zatímco málokterá země umožňuje svým rolníkům volný pohyb.

Co se týče dalších věcí, tak můžete k ovládání využít váš kabinet, kdy jeden člen kabinetu může vést snahu o vyhoštění lidí z jedné provincie, čímž výrazně sníží její migrační atraktivitu, zatímco jiný může přitahovat lidi do jiné provincie. Můžete také stavět budovy v málo obydlených lokacích, abyste přilákali popy, aby se tam přestěhovali.

migration_attraction.png

Cena kamene v Kalmaru není lákavá, ale je tu klid a spousta půdy.

Gramotnost
Každý pop sleduje také svou gramotnost a existují budovy, pokroky, zákony a další věci, které ovlivňují, jak rychle může růst a jak vysoká může být. Průměrná gramotnost země má vliv na rychlost výzkumu dané země a gramotnost popu má určitý vliv na jeho spokojenost. Bezprostřední vliv na umístění má však také průměrná gramotnost všech příslušníků stejné společenské třídy. Průměrná gramotnost šlechticů v lokaci má mimo jiné vliv na to, jak rychle se v ní může zvýšit kontrola, a průměrná gramotnost otroků v lokaci zvyšuje neklid lokace.

literacy.png

Gramotní měšťané vás v dlouhodobém horizontu rozhodně obohatí.

Potřeby obyvatel
Každý obyvatel má své vlastní potřeby zboží, a pokud nemůže získat všechny tyto statky, tak jeho spokojenost bude nižší. Zboží, které pop potřebuje, závisí na jeho společenské třídě, kultuře, náboženství a místě, kde žije. O zboží se také mohou začít zajímat, až když o něm vědí, protože poptávka po tabáku se v Evropě objeví, až když o něm popové skutečně vědí. Je zřejmé, že lidé v chladnějším podnebí chtějí více dřeva nebo uhlí, zatímco džinistický pop nechce vůbec žádné kožešiny.

pop_needs.png

Nejsem si úplně jistý, proč tito měšťané chtějí rtuť.

Spokojenost
Potřeby obyvatel ovlivňují jejich spokojenost dvěma způsoby. Pokud nemohou získat zboží, které chtějí, tak je to pro jejich spokojenost trest. Ceny zboží však také ovlivňují jejich spokojenost, protože pokud jsou ceny vysoké, tak spokojenost klesá, ale pokud lze na trhu, na kterém žijí, získat zboží, které požadují, levněji, tak jejich spokojenost se zvýší, ale jejich gramotnost ovlivňuje to, jak moc chápou dopad cen, i když.
Spokojenost také do značné míry závisí na postavení jejich kultury v zemi, náboženství, ke kterému patří, a na tom, jak je v současné době spokojen jejich stav. Existují i další způsoby, jak učinit popy spokojenějšími, jako jsou určité budovy nebo stará dobrá metoda rozmístění armád.
Popové s nízkou spokojeností se přidají k povstalecké frakci a začnou ji podporovat.

satisfaction.png

Těmto chudákům ovšem chybí jedna z nejdůležitějších věcí v životě.
I když popové nemusí být natolik naštvaní, aby se vzbouřili, tak jejich spokojenost má jiné dopady, protože průměrná spokojenost všech popů v dané lokaci má vliv na prosperitu a kontrolu.

average_satisfaction.png

 

Tady se dokonce prověří i paradoxní matematika! Zůstaňte, protože příští týden si povíme něco o zákonech!

ZDROJ: https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/tinto-talks-17-19th-of-june-2024.1689183/