Vítejte u pátého dílu Tinto povídání, kde si povídáme o návrhu naší připravované přísně tajné hry s kódovým označením ‚Project Caesar‘.
Stát jsem já! Aha, myslel jsi E-stát, promiň.. ne já ..
Dnes se budeme podrobně věnovat jednomu ze základních systémů ve hře a povíme si, jak fungují stavy.
Především jsou v Projektu Caesar čtyři stavy, které se většinou mapují 1:1 se společenskou třídou: šlechta, duchovenstvo, měšťané a obyčejní lidé. Existuje také koruna, která představuje samotný stát.
Každý stav získává moc na základě počtu obyvatelstva patřícího k danému stavu, což je modifikovatelné i místními atributy místa, kde se obyvatelstvo nachází, kdy někteří šlechtici mohou mít v určité oblasti velmi vysokou moc, nebo zda je v určitém městě zakotveno právo měšťanů.
Toto je část zobrazení vlády, kde vidíte její moc, aktuální spokojenost, rovnováhu, ke které směřuje, a jaké má momentálně výsady.
Každých 1000 šlechticů dává +50 síly stavu, zatímco 1000 rolníků dává standardně pouze +0,05 síly stavu. Ty jsou pak v každé lokaci lokálně modifikovány, jak bylo zmíněno výše, a následně v celé zemi zákony, reformami a především výsadami, které jste stavům udělili.
Celková moc všech 4 stavů a koruny pak dohromady dává 100 %, což je jejich efektivní moc.
V závislosti na síle koruny získáváte buď škálovací postih, nebo škálovací bonus, a to podle takových aspektů, jako jsou náklady na zrušení stavovských výsad, náklady na změnu politiky v zákonech, efektivita kabinetu, očekávané náklady na dvůr a další věci. Pokud je vaše moc koruny slabá, tak musíte mít stavy opravdu spokojené, jinak z žádného parlamentu, který se pokusíte svolat, toho mnoho nezískáte.
Každý ze čtyř stavů má aktuální spokojenost a rovnováhu, ke které bude směřovat. U některých stavů a některých zemí se bude spokojenost stavů pohybovat k rovnováze rychleji než u jiných. Každý stav má 2 faktory pro každý typ stavu, v nichž jeho spokojenost ovlivňuje celou zemi, přičemž spokojenost nad 50 % dává škálovací bonus a pod 50 % škálovací postih.
Pokud je spokojenost nižší než 25 %, tak tento stav neposkytuje žádné odvody. Nejdůležitější je, že spokojenost stavu ovlivňuje také spokojenost obyvatelstva, které k tomuto stavu patří, což může vést ke vzniku povstaleckých frakcí nebo dokonce k občanským válkám.
Šlechta ovlivňuje zisk prestiže a kontrašpionáž.
Duchovenstvo ovlivňuje rychlost vašeho výzkumu a vaši diplomatickou reputaci.
Měšťané ovlivňují vaši kupeckou sílu a efektivitu produkce.
Prostí občané ovlivňují vaši produkci potravin a náklady na stabilitu.
Co tedy ovlivňuje rovnováhu spokojenosti stavu? Výsady, které dostávají, aktuální stabilita, mohou je ovlivnit některé reformy, některé zákony, způsob zdanění a mnoho dalšího. Některé příklady zahrnují duchovní, kteří jsou spokojenější s vyšší náboženskou jednotou, nebo měšťany, kterým se líbí, že mají ve vaší zemi více tržních center.
# výsady stavu
Výsady stavu tedy? Můžete se cítit nuceni udělovat stavům výsady, abyste je mohli více zdanit, a můžete být nuceni udělovat výsady, abyste získali jejich podporu v parlamentu. Všechny výsady mají vliv na sílu jejich stavu a mnohé z nich také zvyšují jejich rovnováhu spokojenosti. Všechny mají určitý dopad na hráče, kteří se do výsad hodí, a často také ovlivňují společenskou hodnotu jejich země.
UI, dočasná grafika a žádné ikony atd.
Existuje mnoho různých a také mnoho jedinečných výsad v závislosti na tom, kde a jaký typ země hrajete.
O daních jsme se již zmínili, a i když toto není vývojářský deník, kde bychom se podrobně zabývali ekonomickým systémem, tak je důležité zmínit, že stav dané země má bohatství, které se zvyšuje o množství peněz, které jste jim nesebrali na daních. Bohaté stavy využijí své bohatství na mnoho věcí, především na investice do věcí, které jim přinášejí užitek, ale často také budují věci, které přinášejí užitek i zemi.
Příští týden si povíme o několika nových konceptech, které jsou v této hře poměrně nové a které se v předchozích hrách nevyskytovaly, protože si povíme o blízkosti, kontrole a přítomnosti na moři, což jsou všechno koncepty, které je třeba podrobně probrat, než se pustíme do systému ekonomiky.
ZDROJ: https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/tinto-talks-5-march-27th-2024.1647775/